۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پاسداران حراست کنندگان مکتب امام حسین(ع) و بازوان توانمند اسلام هستند / حجت‌الاسلام موسوی همواره در سنگر مسجد بود
کد خبر: ۳۰۲۴۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳۱ ساعت: ۱۵:۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

پاسداران حراست کنندگان مکتب امام حسین(ع) و بازوان توانمند اسلام هستند / حجت‌الاسلام موسوی همواره در سنگر مسجد بود

امام جمعه قزوین گفت: پاسداران و نیروهای نظامی ما بدین علت با روز میلاد سیدالشهدا(ع) عجین شده اند که روح آزادگی را از امام حسین علیه السلام آموخته اند.

پاسداران حراست کنندگان مکتب امام حسین(ع) و بازوان توانمند اسلام هستند / حجت‌الاسلام موسوی همواره در سنگر مسجد بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: از خدای متعال این درخواست را داریم که همه ما تحت تاثیر آیات و پیام‌های قرآنی قرار بگیریم و موفق به کسب تقوا شویم و همچنین اثرگذار در امر تقوا باشیم.

وی افزود: اینکه خدای متعال به ما آموخته که «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِینَ إِماماً»، یعنی خدایا ما را فقط متقی قرار نده؛ بلکه این توفیق را به ما عنایت کن که در امر تقوا یاریگر جامعه و مردم باشیم و پرچم تقوا را برافراشته نگه داریم و مروج ارزش‌های الهی، دینی و قرآنی باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به میلاد امام حسین (ع) اذعان کرد: سیدالشهدا (ع) سرور شهیدان اهل عالم است و اثرگذار در قلوب همه عالم هستند، حتی فرشتگان عالم متاثّر از ایشان هستند، آن عشق و علاقه به سیدالشهدا (ع) و اهتمامی که به زیارت ایشان داریم باید به اثرپذیری و اثرگذاری تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: فرهنگ سیدالشهدا(ع) باید در جامعه دینی و ایمانی ما توسط علاقه مندان حضرت رواج پیدا کند، ما اگر ادعای محبت امام حسین علیه السلام را داریم باید اقامه کننده نماز، عدالت، دین و محبت نسبت به مومنان و اقامه کننده رافت و عطوفت در ادارات و اقامه کننده بازار و تجارت حلال و خداپسندانه باشیم.

وی بیان کرد: در سالروز ولادت سیدالشهدا (ع) شاهد عناوین دیگری همچون روز پاسدار هستیم، پاسداران حراست کنندگان مکتب امام حسین(ع) و بازوان توانمند اسلام هستند.

عابدینی ابراز کرد: در دنیا ارتش جمهوری اسلامی، سپاه مقتدر، نیروی انتظامی و بسیج مردمی همگی جلوه‌های اقتدار نظام هستند. پاسداران و نیروهای نظامی ما بدین علت با روز میلاد سیدالشهدا(ع) عجین شده اند که روح آزادگی را از امام حسین علیه السلام آموخته اند، این موضوع برای همه ما قابل درک نبود که این امکان وجود دارد که با ۷۲ نفر بتوان ۱۲ هزارنفر از دشمن را شکست داد و مقابل آنها ایستاد و نام خود را پس از هزار سال در دنیا ماندگار کرد.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) با همراهی ۷۲ جوانمرد به دنیا ثابت کرد که با نیروی ایمان و تقوا می توان نام خود را در تاریخ ثبت کرد و نام کفار را برای همیشه ننگین و شکست خورده نشان داد و با این ۷۲ نفر آینده سرنوشت جهان رقم خورد و راه ایران به کربلا باز شد و مسیر قدرت و عزت تا دمشق برای آزادی مردم سوریه راه اندازی شد و مردم غزه از زیر فشار صهیونیست راه خود را پیدا کرد و لبنان و فلسطین روح مقاومت خود را شناختند و یمن و بحرین قوت قلبی برای مقابله با استکبار جهانی پیدا کرد.

وی عنوان کرد: روح آزادگی، سلحشوری، اعتماد به وعده‌های الهی، حماسه آفرینی، تبدیل کردن تهدیدهای دشمن به فرصت و روحیه دادن به اهل عالم را پاسداران ما از سیدالشهدا(ع) آموختند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: این وعده الهی است که به اذن خدا گروه اندکی بر گروه بسیاری فائق می آیند و این گروه اندک پیروز می شوند و گروه کثیر شیطانی شکست می خورند. آنچنان که مجلس جشن یزید برای آنها تبدیل به عزا می شود و با مدیریت امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها این تهدید تبدیل به فرصت شد و این دو بزرگوار مجلس جشن یزید را تبدیل به مجلس جشن سیدالشهدا (ع) و شهیدان کربلا کردند.

امام جمعه قزوین با اشاره به میلاد حضرت ابوالفضل علیه السلام و روز جانباز گفت: این روز را به همه جانبازان و خانواده‌های گرامی آنها که زحمت‌های این عزیزان را عهده دار هستند تبریک می گوییم و جانبازی رزمندگان ما عزت و افتخاری است که به جانبازی حضرت عباس علیه السلام وصل می شود.

وی افزود: امام صادق (ع) درباره حضرت ابوالفضل(ع) فرمودند: «عموی ما عباس بسیار بصیرت داشت و شجاعت و پایداری بصیرت وی را نشان داد، در ایمان بسیار محکم بود، » زمانی که دست راست این یار باوفای امام را قطع کردند فرمود؛ به خدا قسم اگر دست‌های من را قطع کنید تا ابد از دین حمایت می کنم، جوانمردی این مرد بزرگ تا قیامت روی انسان‌های لایق تاثیرگذار خواهد بود و آنها را به ادامه راه عباس علیه السلام ترغیب خواهد کرد.

عابدینی با تبریک ولادت امام سجاد(ع) اذعان کرد: روز بزرگداشت شیخ بهایی را در پیش داریم، این عالم بزرگوار مدتی در شهر قزوین زندگی کرده است و محافل اعتکاف در این شهر توسط شیخ بهایی پایه ریزی شد و مردم ما تحت تاثیر فرهنگ اهل بیتی و عرفانی و معنوی شیخ بهایی قرار گرفته است.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالگرد وفات سعدی از شاعران برجسته کشور عنوان کرد: این شاعر مشهور ایرانی بسیار به احادیث نبوی و اهل بیت علیهم السلام خدمت کرد و با فرهیختگی خود دل‌های زیادی را معطوف اسلام کرد.

وی با اشاره به سالگرد شکست امریکا در طبس ابراز کرد: این حادثه تاریخی به ما نشان می دهد که اگر وفادار و جوانمرد و ولایتمدار و مومن باشیم خداوند با امداد الهی خود در نیمه شب پیشرفته ترین تجهیزات نظامی دشمنان را زمین گیر می کند، خدا امریکایی ها را در طبس به خاک مذلت کشاند و شعله‌های جهنم در طبس دامن آنها را گرفت و برگ زرینی برای مومنان رقم خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه فقید شهر آبیک که عالمی فرهیخته، بزرگوار ، شجاع و مبارز دوران انقلاب بود همیشه در سنگر مسجد، منبر و محراب حضور داشت و ۱۸سال امام جمعه شهر آبیک بود و در هفته گذشته شاهد وفات ایشان بودیم که امیدواریم همه ما پیرو دین، انقلاب و تاثیرپذیر از ائمه (ع) و سیره نبوی باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان