۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۷۷ درصد اعضای شورای قزوین تحصیلات بالای کارشناسی دارند/ مسئولان، مدیریت اصلاح الگوی مصرف را از خود شروع کنند
کد خبر: ۲۸۵۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون امور عمرانی استانداری:

۷۷ درصد اعضای شورای قزوین تحصیلات بالای کارشناسی دارند/ مسئولان، مدیریت اصلاح الگوی مصرف را از خود شروع کنند

معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت:اثرگذاری اصلاح الگوی مصرف از کانال شوراها بسیار بیش از شبکه‌های دیگر است و مدیران باید از خود شروع کنند زیرا این روش قطعا موثرتر است.

۷۷ درصد اعضای شورای قزوین تحصیلات بالای کارشناسی دارند/ مسئولان، مدیریت اصلاح الگوی مصرف را از خود شروع کنند

به گزارش صبح قزوین، رجب حبیبی، معاون امور عمرانی استانداری در مراسم همایش تجلیل از شوراهای شهرستان البرز درباره کلید واژه‌های اقتصادی مقاومتی و مدیریت جهادی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی نسخه شفا بخشی برای کشور است و  رهبری برای اقتصاد جامعه امروز این دو کلید واژه‌ی مهم را محور راه مسئولین  قرار داده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تبدیل به شعار نشود و در عمل همه به آن پایبند باشیم و این امر را به نتیجه برسانیم، مدیران نباید شعاری با این موضوع برخورد کنند بلکه باید عملا  اقتصاد مقاومتی را در ابعاد کاری خود اجرا نمایند.

حبیبی با بیان اینکه به عنوان مسئول در کشور در طول تاریخ به خیلی از موارد اساسی عمل نکردیم اذعان داشت: در حال حاضر باید هزینه‌ی زیادی بابت جبران اقدامات بر زمین مانده در کشور بپردازیم، به طور نمونه رهبر معظم انقلاب سالها پیش درباره اثرات  شبیخون فرهنگی تذکر دادند اما توجه لازم نشد و در این عصر باید در جنگ نرم هزینه اش را بپردازیم.

وی با اشاره به لزوم اخذ برنامه جامع برای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: باید اقتصاد مقاومتی را در همه طرح‌ها و برنامه‌هایمان بگنجانیم و همه‌ با روش‌ها و زبان‌های متفاوت تلاش کنیم تا فرهنگ سازی در این زمینه به خوبی صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه به فراموش نکردن مزیت‌های نسبی منطقه قزوین اشاره کرد و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی مشمول کارهای کلان نمی‌شود و باید از پتانسیل‌های منطقه به خوبی بهره برد.
در استان گردشگری‌، صنعت و در روستاهایمان صنایع دستی و مشاغل خانگی نیاز به توجه اساسی دارد و باید از تولید کار و سرمایه داخلی که می‌تواند به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی کمک کند حمایت کافی صورت گیرد.

وی مدیریت اصلاح الگوی مصرف را از نکات مهم در مدیریت کشور برشمرد و یادآور شد: ایران یک کشور مصرفی است و هیچ کجا تاکید نشده کم مصرف کنیم بلکه باید به اندازه کافی مصرف کرد، اثرگذاری اصلاح الگوی مصرف از کانال شوراها بسیار بیشتر از شبکه‌های دیگر است؛ مدیران باید از خود شروع کنند و این روش قطعا موثرتر است.

حبیبی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند مدیریت جهادی شهر و روستا نمی‌شناسد تصریح کرد: مدیریت جهادی یک مدیریت ساده و بی آلایش نوین سازمانی است که مبتکر آن رهبر معظم انقلاب می‌باشد پس تمامی مدیران و مسئولین کشوری باید هماهنگ با هم در پیاده کردن این نوع از مدیریت تلاش لازم را داشته باشند.

وی تحصیلات 77 درصد اعضای شوراهای شهرهای استان قزوین را بالای کارشناسی ذکر کرد و گفت: وجود دانش کاربردی در اعضای شورای شهر نشان دهنده پتانسیل و قابلیت شوراها است و نکته مثبتی در توسعه و پیشرفت به حساب می‌‎آید.

این مسئول ادامه داد: قریب به 150 نفر از اعضای شورای روستاهای کشور تحصیلات بالای کارشناسی دارند و 39 درصد شوراها سابقه‌ی شورا بودن در دوره‌های قبل را دارا هستند و این نکته باعث انتقال تجربیات به اعضای جدید و پیشبرد بهتر کارهای عمرانی و فرهنگی در آن حوزه می‌شود.

حبیبی در پایان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب را ایجاد شوراها برشمرد و گفت: این رویداد دستاورد بزرگی است و از مظاهر دموکراسی و مردم سالاری دینی همین شوراها هستند، خوشبختانه وضعیت شورای شهر به خصوص در این دوره به گونه ای  است که می‌تواند همراه خوبی برای برنامه های دولت باشند.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان