۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین خانواده‌ها باید اولین قدم را در تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند/ حذف مصرف گرایی از عرف جامعه ضروری است
کد خبر: ۲۸۱۱۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در مصاحبه با صبح قزوین:

خانواده‌ها باید اولین قدم را در تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند/ حذف مصرف گرایی از عرف جامعه ضروری است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین گفت: در کشورهایی که رشد اقتصادی نمایان نیست اسراف خود را به خوبی نشان خواهد داد و اگر خانواده‌های ایرانی رعایت صرفه جویی را اساس زندگی خود قرار دهند اقتصاد کشور قوی تر خواهد شد.

خانواده‌ها باید اولین قدم را در تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند/ حذف مصرف گرایی از عرف جامعه ضروری است

بیت الله اکبری مقدم، در گفت‌ وگوی اختصاصی با صبح قزوین،  درباره پارامترهای پیاده شدن اقتصاد مقاومتی در زندگی خانوارهای ایرانی اظهار داشت: با توجه به ارکان اقتصاد مقاومتی که رهبری ابلاغ فرمودند، می‌توان چند بند را ویژه خانواده‌ها دانست که با عمل به آنها می‌توانند کمک بزرگی در راستای پیشرفت اقتصاد کشور باشند.

وی افزود: مواردی چون حمایت از تولیدات ملی و سرمایه گذاران داخلی جهت مصرف کالاهای ایرانی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی می‌باشد و خانواده‌ها اگر به این معتقد باشند که برای حمایت از کارگران کارخانه‌های کشورشان باید در این راستا قدم بردارند، حرکت خوبی در استحکام بخشی به اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین  با بیان اینکه یکی دیگر از این ارکان‌ صرفه جویی و عدم توجه به مصرف‌گرایی است اذعان داشت: صرفه‌جویی به معنای کم مصرف کردن نیست .
اسراف بحثی مهم است که در شرایطی که اقتصادها پیشرفته می‌شود ممکن است خود را نشان ندهد اما در کشورهایی که رشد اقتصاد در آنها نمایان نیست اسراف خود را به خوبی نشان خواهد داد و اگر خانواده‌های ایرانی رعایت صرفه جویی را اساس زندگی خود قرار دهند اقتصاد کشور قوی تر خواهد شد.

وی سومین رکن را مسئله دانش بنیان بودن تولیدات داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر قرار است با تولیدات خارجی رقابت کنیم باید محصولات ما براساس روندی پیش رود که در آن برای کشور مزیت ایجاد کند.

اکبری ادامه داد: از نظر پیشرفت‌های علمی در رتبه 15 جهان قرار داریم از جمله در زمینه فیزیک هسته ای، علوم کامپیوتری و نرم افزاری، رباتیک و انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی حرف اول را می‌زنیم، پس می‌توان ادعا کرد در تولیدات دانش بنیان دارای مزیت هستیم و لازم است خانواده‌ها فرزندان خود را در مسیر فراگیری علوم دانش بنیان قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید پدران و مادران در تولید دانش اقتصاد کشور نگران سرمایه گذاری در این حوزه باشند تصریح کرد: خانواده‌ها باید بدانند اختصاص ثروت خود برای آموزش فرزندانشان در شاخه‌های دانش‌های نوین به هدر رفتن سرمایه فرزندانشان نخواهد بود بلکه کمکی جهت پیشرفت اقتصاد مقاومتی است.

کارشناس اقتصادی قزوین در پایان گفت: اگر این سه رکن که به زندگی خانواده‌های ایرانی مربوط است اجرایی شود بزرگترین قدم در راستای پیشرفت اقتصاد کشور برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان