۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قزوین پیشتاز درحوزه صنایع دستی وسنتی کشور است
کد خبر: ۲۷۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون میراث فرهنگی وصنایع دستی کشور:

قزوین پیشتاز درحوزه صنایع دستی وسنتی کشور است

رحیمی عنوان کرد: قزوین ازباب موسیقی حرف های بسیاری در معاصر داشته ودر بخش سفال های هنری،شاخص اصلی در کشور است.

قزوین پیشتاز درحوزه  صنایع دستی وسنتی کشور است

به گزارش صبح قزوین: مهندس یحیی رحمتی معاون صنایع دستی کشور، با بیان اینکه، هشتمین نمایشگاه صنایع دستی در استان قزوین برگزار می شوداظهار داشت: اگر می خواهید قوم یا ملتی را بشناسید، مجموعه تولیدات فرهنگی شان مدرک خوبی برای این امر است.

وی در ادامه افزود: ایران یکی از ملت هایی است که بیش ترین داشته ها را در حوزه فرهنگ وهنر در دست دارد وجزء 3کشور برتر، در تنوع تولیدات ومحصولات دستی وسنتی  محسوب می شود.

رحمتی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی بیش از 250رشته تولیدی را داریم که هم اکنون به تولید مشغول وفعال اند.

وی با گلایه به اینکه؛ امروزه نشانه های تاریخ وتمدن در فرهنگ ما خالی است،به رای منفی در رشته نقالی برای ثبت جهانی اشاره کرد.

این مسئول اظهار داشت: یکی از شناسه های اصلی در استان قزوین که پیشینه خوبی در شکل گیری تمدن وفرهنگ داشته، بنای سعدالسلطنه است.
این سرا به لحاظ مشخصات فیزیکی وهم نقش ارزشمند انسان های بزرگی که در تاریخ ثبت شده است، فیض بزرگی را برای شهروکشور داشته است.

هم چنین ادامه داد: قزوین ازباب موسیقی حرف های بسیاری در معاصر داشته ودر بخش سفال های هنری،شاخص اصلی در کشور است.

وی به بافت های تاریخی ماندگار در منطقه الموت ورنگ ونقش ونگار در گلیم های منطقه اشاره داشت واضافه کرد: امیدواریم میراث بانان خوبی در این حوزه باشیم وامانت را به نیکی  به نسل های بعد انتقال دهیم.

رحیمی با تاکید براینکه؛ امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری به منظور ترویج سنت های صنایع دستی بیش از 450بازارچه در کل کشور پیش بینی کرد که در حال اجرا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این بازارچه ها از 25اسفند ماه آغاز و4500غرفه را شامل می شود که پارسال به تعداد120بازارچه وامسال 450 بازارچه رسیده است.

وی در پایان عنوان کرد: قزوین در مجموعه صنایع دستی جزء استان های پیشتاز است ود ر تمامی شهرستان های این استان بازارچه ها برقرار اند ودر خود شهر قزوین چندین بازارچه دایر شده است.

انتهای پیام/4003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان