۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افزایش ۸ درصدی سفرهای نوروزی/قزوین اولین استان پر تردد کشور است
کد خبر: ۲۷۳۵۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

جانشین پلیس راهور ناجا در قزوین اعلام کرد:

افزایش ۸ درصدی سفرهای نوروزی/قزوین اولین استان پر تردد کشور است

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: از آغاز اجرای طرح رزمایش نوروزی و افزایش ۸ درصدی سفرهای نوروزی ، قزوین اولین استان پر تردد کشور است.

افزایش ۸ درصدی سفرهای نوروزی/قزوین اولین استان پر تردد کشور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سردار موسی امیری با حضور در قزوین و بازدید از محورهای مواصلاتی استان در سخنانی در قرارگاه پلیس راه استان اظهار کرد: با توجه به اینکه ترافیک در راه‌های منتهی به شمال کشور همچنان سنگین و نیمه سنگین است باید زمینه انجام خدمات از سوی پلیس راه و سایر دستگاه‌های خدمات رسان برای رفاه و آسایش و ایمنی مردم صورت بپذیرد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت مردم با پلیس در کاهش سوانح رانندگی بیان داشت: آمار تلفات جاده ای کشور از سال 90 که یک هزار و 308 فقره بوده این میزان در سال گذشته به 872 مورد کاهش داشته است.

 وی با اشاره به افزایش 8 درصدی سفرهای نوروزی در سال 97 که در 6 روز گذشته ثبت شده اشاره و عنوان کرد: در 28 اسفند ماه گذشته بیشترین آمار مصرف سوخت بنزین در کشور با 115 میلیون لیتر به ثبت رسیده و این در حالی است که آمار روزانه این مصرف در کشور 80میلیون لیتر بوده است.

 جانشین رئیس پلیس راهور ناجا اذعان کرد: بر اساس آمار ثبت شده توسط تردد شمارهای سطح جاده‌های کشور، از آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروزی تاکنون قزوین در بین 5 استان پر تردد، رتبه نخست تردد خودروها را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به کاهش 13 درصدی تلفات تصادفات رانندگی در استان قزوین گفت: استان قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و چهار راه اصلی چندین استان در زمینه ایمنی راه از استان های موفق بوده است.

سردار امیری با اشاره به اینکه در هیچ مناسبتی به اندازه تعطیلات نوروزی ما شاهد سفرهای برون شهری در کشور نیستیم، یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته توسط پلیس و دستگاه های امدادی در تامین امنیت سفرهای نوروزی و نقش موثر آنان در کاهش سوانح رانندگی، شاهد همکاری بیشتر مردم با پلیس در این ایام نیز هستیم.

 جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در پایان بیشترین علت تصادفات 6 روز گذشته در کشور را سبقت و سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب الودگی عنوان و از رانندگان درخواست کرد: در هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه توقف و پس از استراحت کافی به سفر خود ادامه دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان