۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین صدور ۴۵۰ اخطار بهداشتی و تعطیلی ۹ واحد متخلف در قزوین
کد خبر: ۲۷۳۴۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ ساعت: ۱۰:۵ ↗ لینک کوتاه

با اجرای برنامه سلامت نوروزی صورت گرفت؛

صدور ۴۵۰ اخطار بهداشتی و تعطیلی ۹ واحد متخلف در قزوین

با اجرای برنامه سلامت نوروزی ۴۵۰ اخطار بهداشتی صادر شد و ۹ واحد در قزوین تعطیل شدند.

صدور ۴۵۰ اخطار بهداشتی و تعطیلی ۹ واحد متخلف در قزوین
دکتر سید علیرضا خونساری، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بیش از یک هزار و 700 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس در 10 روز اول اجرای برنامه سلامت نوروزی در شهرستان قزوین انجام شد. 

وی افزود: برنامه سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور در شهرستان قزوین نیز از روز 15 اسفندماه 1396 آغاز و تا 15 فروردین سال 1397 ادامه خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: در برنامه سلامت نوروزی امسال، بیش از 40 تن از بازرسان بهداشت محیط شرکت داشته و در ساعات اداری و غیر اداری و همچنین ایام تعطیل، نسبت به بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی حساس و سامانه‌های آب رسانی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در این مدت، با بیش از یک هزار و 810 نفر ساعت بازرسی، تعداد 1700 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس و 124 مورد سامانه آب رسانی مورد بازرسی قرار گرفت که بیشترین بازرسی‌ها در زمینه رعایت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی مورد استفاده شهروندان بود.

این مسئول اذعان کرد: در این بازرسی‌ها بیش از 450 مورد اخطار بهداشتی صادر و 9 واحد صنفی به علت عدم توجه به اخطارهای بازرسان و وجود نواقص متعدد بهداشتی، به طور موقت تعطیل و پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین عنوان کرد: در این مدت بیش از 116 نمونه برداری میکروبی آب انجام شده که فقط در دو مورد در روستاهای غیر تحت پوشش آبفار، آلودگی میکروبی وجود داشت و برای رفع این مشکل، با بخشداران مربوطه مکاتبه شده است.

توقیف 700 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی
وی با اشاره به 150 مورد کُلرسنجی و 75 مورد نمونه برداری مواد غذایی گفت: به علت غیر قابل مصرف بودن مواد غذایی در بعضی از این اماکن حدود 700 کیلوگرم مواد غذایی، توقیف شد.

به گفته خوانساری، در طول اجرای این برنامه با توجه به اینکه کلیه کارشناسان بهداشت محیط شهرستان به تجهیزات قابل حمل اندازه گیری پارامترهای موثر در سلامت مواد غذایی مجهز شده اند، بیش از 490 مورد اندازه گیری پارامترهایی از جمله: دما، شوری، میزان قطبیت روغن‌های مصرفی و «پی اچ» نمونه‌های مواد غذایی اندازه گیری شده و نمونه برداری‌های مواد غذایی به صورت هدفمند انجام می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان