۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی به مددجویان اعطا شده است
کد خبر: ۲۷۲۵۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی به مددجویان اعطا شده است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: امسال بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و کارگشایی از محل صندوق امداد ولایت به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی به مددجویان اعطا شده است
مجید مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: شالوده و اساس کار کمیته امداد، کار فرهنگی است؛ اما برای توانمندسازی جامعه هدف، دو بحث مهم اشتغال و مسکن مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به آمار تحت پوشش کمیته امداد افزود: در استان قزوین از 20930 خانوار تحت حمایت این نهاد که جمعیت آنها ۳۵ هزار نفر است؛ ۶۳ درصد جمعیت تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار هستند که ۸۰ درصد آنها به دلیل فوت سرپرست تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

15 هزار نفر حامی ایتام در قزوین هستند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تصریح کرد: سال جاری 13 میلیارد و 800 میلیون تومان مستمری به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

مومنی تصریح کرد: در استان قزوین 3100 خانوار تحت پوشش این نهاد، بیمه تامین اجتماعی هستند؛ که از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 5 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: 1700 فرزند یتیم در طرح اکرام ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هستند و 15 هزار نفر، حامی ایتام هستند و ماهیانه به صورت میانگین ۳۲۰ هزار تومان به ایتام پرداخت می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: 3017 در طرح محسنین که ویژه فرزندان غیریتیم است با سرانه ماهانه 220 هزار تومان تحت حمایت 5160 حامی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: امسال 667 جهیزیه به نوعروسان اهدا شده و همچنین 3355 فقره وام کارگشایی قرض الحسنه بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون تومان از طریق صندوق امداد ولایت به خانواده‌ها پرداخت شده است.

این مسئول افزود: یکی از فرصت‌های هر کشوری، سرمایه اجتماعی آن جامعه هستند که این سرمایه اجتماعی دارای سه شاخصه است و یکی از شاخصه‌ها، اعتماد عمومی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اعتماد عمومی مطلوب مردم استان قزوین به کمیته امداد، در ۱۱ ماهه نخست سال جاری 41 میلیارد و 800 میلیون تومان به این نهاد کمک شده است.

این مسئول عنوان کرد: همچنین مردم استان در بحث کمک به زلزله زدگان کرمانشاه هم مساعدت خوبی داشتند؛ به طوری که تاکنون 400 میلیون تومان کمک نقدی و حدود 5 میلیارد تومان کمک غیرنقدی برای مردم زلزله‌زده جمع آوری شده است.

مومنی عنوان کرد: 3.6 خانواده‌ها در سطح کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند که این رقم در استان قزوین 2.7 و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه بیان کرد: تعداد بیمه شدگان تحت پوشش خدمات درمانی امداد استان 13685 نفر هستند که بالغ بر 800 میلیون تومان تاکنون به آنها پرداخت شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان