۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین برجامی که واسه هواپیمای ظریف بنزین نشه، واسه ما نون میشه؟!
کد خبر: ۲۷۲۳۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

واکنش کاربران ایرانی به توهین آلمانی‌ها به مقام ارشد ایران

برجامی که واسه هواپیمای ظریف بنزین نشه، واسه ما نون میشه؟!

وزارت خارجه ايران كه در ابتدا خبري در اين مورد منتشر نكرد و بعد كه رسانه‌هاي آلماني ماجرا را منتشر كردند، اعلام كرد كه ماجرا عمده و پيچيده نبوده است! حال سوال اين است كه دليل سانسور اين خبر از سوي اصلاح‌طلبان چه بود؟

برجامی که واسه هواپیمای ظریف بنزین نشه، واسه ما نون میشه؟!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، روزنامه‌ها و رسانه‌هاي اصلاح طلب به طور دسته جمعي ماجراي خودداري شركت‌هاي سوخت رساني آلمان از دادن سوخت به هواپيماي حامل محمدجواد ظريف را سانسور كردند. منتقدان برجام معتقد هستند كه اين اتفاق علاوه بر تحقير ايران، ردي از نقض برجام را هم با خود به همراه دارد.

چرا بايد شركت‌هاي سوختي كشوري كه خود در مذاكرات هسته‌اي منجر به برجام حضور داشته، از ارائه خدمات معمولي به وزيرخارجه كشورمان واهمه داشته باشند؟ در خبرها آمده بود كه شركت‌هاي تأمين سوخت از اين نگران بودند كه با سوخت‌رساني به هواپيماي وزير خارجه ايران، تحريم‌هاي واشنگتن عليه تهران را نقض كنند و خود مشمول مجازات و تحريم شوند.  

وزارت خارجه ايران كه در ابتدا خبري در اين مورد منتشر نكرد و بعد كه رسانه‌هاي آلماني ماجرا را منتشر كردند، اعلام كرد كه ماجرا عمده و پيچيده نبوده است! حال سوال اين است كه دليل سانسور اين خبر از سوي اصلاح‌طلبان چه بود؟

آيا نگران اين نبودند كه مخاطبانشان پي به بي اثر بودن برجام ببرند؟ آيا سانسور به اين دليل نبود كه خود مي‌دانستند ذهن خواننده مستقيماً اين عدم سوخت رساني به هواپيماي مقامات ايران، آن هم از ترس تحريم‌هاي دولت امريكا را به برجام و همه شعارهاي پرطمطراق در مورد فتح الفتوح بودن برجام ربط مي‌دهد؟(1)

*برجامی که واسه هواپیمای ظریف بنزین نشه، واسه ما نون میشه؟!
در همین حال، توهین آشکار و گستاخی بی‌شرمانه آلمانی‌ها نسبت به یک مقام ارشد ایرانی، با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد.

یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به این رفتار گستاخانه نوشت: «توهین آلمان به هواپیمای حامل وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر ظریف، شرم‌آور است و قلب مرا به عنوان یک ایرانی جریحه‌دار کرد. وزیر دولت ما، نماینده ماست. اجنبی خیلی غلط می‌کند به وزیر دولت ما توهین کند. هر چند دلم برای برجام هم کباب شد».

حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان، در واکنش به این توهین آشکار آلمانی‌ها در یکی از صفحات اجتماعی نوشت: «سه چهار سال قبل برجام یک بار در اروپا به پرواز ماهان ما بنزین ندادن، دو ساعت آسمونمون رو رو پرواز مرکل بستیم، تموم شد، تا زمان برجام...»

یکی از فعالین فضای مجازی نوشت: «‌وزیر خارجه یک دولت به دعوت رسمی کشور میزبان، به آن کشور سفر می‌کند و بنابراین باید با احترام با او برخورد شود. سفر دکتر ظریف به آلمان و شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ که کنفرانسی بین‌المللی است، از همین جنس است. بنابراین نمی‌توان پذیرفت شیطنتی که شرکت‌های سوخت‌رسان آلمانی در عدم تامین سوخت هواپیمای حامل آقای ظریف انجام داده‌اند، اتفاقی است. این یک تست موذیانه بوده است. در این اقدام، اصرار بر توهین و گستاخی کاملا مشهود است... قرار بود برجام لااقل تحریم فروش هواپیما را بردارد نه اینکه سفر رسمی وزیر خارجه نیز مشمول تحریم‌ها شود. پرواز هواپیمایی هم که سفر جاده‌ای نیست تا بشود کنار جاده ایستاد و #دبّه تکان داد! دیروز به قول آقای صالحی، آمریکا دبّه کرد و حالا اروپایی‌ها. باید دید دولت و وزارت خارجه تا کجا اهانت و گستاخی‌های غرب را تحمل می‌کنند؟».

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت:«جناب دکتر ظریف! سلام، اگر هنوز فکر می‌کنید اروپا به آمریکا پشت کرده و برجام را حفظ می‌کند، به این سؤال پاسخ دهید چرا این اروپایی‌های شجاع و مستقل حاضر نشدند سوخت هواپیمای حضرتعالی را تامین کنند؟».

کاربر دیگر نوشت:«برجامی که واسه هواپیمای ظریف بنزین نشه، واسه ما نون میشه؟!».

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت:«به هواپیمای ظریف سوخت ندادند بعد توقع دارید برجام تحریم‌ها رو برداره؟ ما را به چوب شبانی فریفته‌اند، این گرگ سالهاست که با گله آشناست».

کاربر دیگری نوشت: «شماها یادتون نمیاد یه روزی بود مکان و زمان مذاکرات هسته‌ای رو تیم مذاکره‌کننده ایران تعیین می‌کرد، اما امروز مسئولین مذاکره‌کننده توی کشور غریب با دبه‌های برجام دنبال 4 لیتر بنزین می‌گردن،#جلیلی #ظریف».

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت:«برجام حتی مشکل سوخت هواپیمای ظریف رو حل نکرد، مشکل اقتصاد و محیط زیست و آب خوردن مملکت پیشکش».

کاربر دیگری نوشت: «شرکت‌ها از بیم تحریم آمریکا به هواپیمای ظریف سوخت‌رسانی نکردند.حقارت تا این حد که هواپیمای وزیر امور خارجه کشور همانند ابن‌السبیل‌ها در فرودگاه بماند و منتظر بنزین؛ صحبت‌های جناب روحانی در ذهنم رژه می‌رود که برجام برای ما عزت آورد!».

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت:«اوایل 2014: ظریف و سردار سلیمانی شروع کردند، یک نفر معتقد به مذاکره، نفر دیگر معتقد به مقاومت؛ اوایل 2018: داعش نابود شد و به هواپیمای ظریف سوخت نمی‌دهند!».
کاربر دیگری نوشت: «برجام چرخ هواپیمای ظریف را نچرخاند چه برسد به چرخ زندگی مردم».

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت: «قهرمان دیپلماسی و پدر برجام باشی و بعدش به هواپیمات سوخت ندن؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟ #ظریف».

کاربر دیگری نوشت: «در قلب اروپا به هواپیمای ظریف اجازه سوخت‌گیری داده نشده و برجام هنوز بهترین سند بین‌المللی است و ایشان هنوز قهرمان دیپلماسی».




انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

/ ۱۵ اسف ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

به نظرمن آقای ظریف میتوانندازوسایل دیگری مانند"کایت،قایق های بادبانی،هواپیمای خورشیدی، ودیگروسایلی که به بنزین نیازندارندبه کشورهای غربی سفرکنند.یامثل مارکوپلوباشترواسب ودرشکه سفرکننداون هم بنزین نمیخواداروپاهم علفش زیاده
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان