۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فقط ۳.۵ درصد جمعیت استان به مسجد می‌روند/ ۸۵درصد زندانیان قزوین با موادمخدر در ارتباط هستند
کد خبر: ۲۷۲۲۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۹ ساعت: ۱۳:۲۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین:

فقط ۳.۵ درصد جمعیت استان به مسجد می‌روند/ ۸۵درصد زندانیان قزوین با موادمخدر در ارتباط هستند

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: تنها ۳.۵ درصد جمعیت استان یعنی حدود ۵۰ هزار نفر از مردم قزوین مسجدی هستند و کمتر از ۷ درصد نیز در فعالیت‌های ورزشی شرکت دارند که با توجه به جمعیت استان، رقم پایینی است.

فقط ۳.۵ درصد جمعیت استان به مسجد می‌روند/ ۸۵درصد زندانیان قزوین با موادمخدر در ارتباط هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ عباس برزگر جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در دوره استانی مربیگری پیشگیری از اعتیاد که در سالن جلسات شهید حسن‌پور قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: از جمعیت حدود 80 میلیون نفری کشور، نزدیک به سه میلیون نفر مصرف کننده مواد مخدر وجود دارد؛ که عموما از افراد فعال و توانمند جامعه هستند که در دام اعتیاد گرفتار شدند.

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با اعتیاد در ارتباط هستند
وی با اشاره به پیامدهای ناگوار اعتیاد در جامعه افزود: هریک معتاد حداقل 10 خانواده را با مشکل مواجه می‌کند؛ لذا باید دغدغه‌مند بود و با جدیت و حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کرد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: در امر پیشگیری و درمان اعتیاد، تحکم و زور تاثیر مثبتی در پی نخواهد داشت؛ بلکه علاقمندی و دلسوزی و شناخت راه و روش درست را می‌طلبد.

برزگر عنوان کرد: متاسفانه اعتیاد به مدارس و دبیرستان‌ها هم وارد شده و حتی بخشی از افراد معتاد جامعه، زنان خانه‌دار و دختران هستند؛ که این امر با توجه به خسارات جبران ناپذیر اعتیاد به مواد مخدر، بسیار جای نگرانی است.

وی بیان کرد: 85 درصد زندانیان استان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند و بسیاری از نابسامانی‌ها و مشکلات اجتماعی و همچنین مشکلات روحی و روانی و خودکشی از تبعات مصرف مواد مخدر است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه گفت: تنها 3.5 درصد جمعیت استان یعنی حدود 50 هزار نفر از مردم قزوین مسجدی هستند و کمتر از 7 درصد نیز در فعالیت‌های ورزشی شرکت دارند که با توجه به جمعیت استان رقم پایینی است و لازم است برای مصونیت جوانان و نوجوانان و پیشگری از آسیب‌های اجتماعی آنها را به این سمت سوق دهیم.

امروز 700 نوع موادمخدر و روانگردان صنعتی وجود دارد
در ادامه اردشیر صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، سرقت، همسرآزاری، کودک آزاری و بسیاری از جرائم به نوعی با بلای خانمانسوز اعتیاد در ارتباط هستند.

وی افزود: یکی از سیاست‌هایی که در کل کشور و به تبع آن در استان پیگیری می‌شود، بحث اجتماعی شدن موضوع اعتیاد است؛ چراکه مبارزه با مواد مخدر فقط مربوط به سازمان ها و نهادهای خاصی همچون نیروی انتظامی، دادگستری و زندان نیست بلکه نیازمند مشارکت و همکاری همه اقشار جامعه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین تصریح کرد: بیش از 85 درصد مواد مخدر دنیا در کشور افغانستان تولید می‌شود که در همسایگی کشور ما قرار دارد، کشور افغانستان 34 استان دارد که 24 استان آن موادمخدر کشت می‌کند.

وی ادامه داد: مواد مخدر چهارمین منبع کسب درآمد در دنیاست که اولین منبع درآمد در جهان از فروش نفت، دومین منبع درآمدی صنعت توریسم و گردشگری و سومین منبع درآمد تجارت سلاح است.

این مسئول عنوان کرد: امروز 700 نوع موادمخدر و روانگردان صنعتی وجود دارد و برای درامان ماندن از این مشکل باید از خانواده‌ها که اولین هسته اجتماعی است؛ شروع و به صورت نامحسوس رفتار فرزندان را کنترل کرد؛ چراکه سلامتی خانواده‌ها، سلامت اجتماع را در پی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: در حوزه اعتیاد و موادمخدر در بین استان‌های حدوسط قرار داریم و همه آحاد جامعه در این زمینه مسئولیت دارند و باید در این راستا تلاش کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان