۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین سالانه ۲۷۰۰ موقوفه در کشور توسط مردم انجام می‌گیرد
کد خبر: ۲۷۱۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین خبر داد:

سالانه ۲۷۰۰ موقوفه در کشور توسط مردم انجام می‌گیرد

مدیرکل اوقاف قزوین گفت: سال ۸۹ میانگین وقفی در سال ۲۰۰ وقف بود،‌ الان سالانه ۲۷۰۰ موقوفه توسط مردم شریف ایران صورت گرفته است.

سالانه ۲۷۰۰ موقوفه در کشور توسط مردم انجام می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه بررسی وضعیت اراضی اوقافی شمال قزوین اظهار کرد: وقف یکی از مولفه‌های سعادت و خوشبختی مردم است و آمادگی داریم در روستاها و شهرها با رعایت موازین شرعی و حقوقی همکاری کنیم.

وی افزود: امامزادگان یکی از نعمت‌هایی است که خدا به ما داده است، مردم از امامزادگان خسته نمی‌شوند پول هم نمی‌خواهند و پول هم می‌دهند.

این مسئول یادآور شد: سال ۸۹ میانگین وقفی در سال ۲۰۰ وقف بود،‌ الان سالانه ۲۷۰۰ موقوفه توسط مردم شریف ایران صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که موقوفات ریشه در تمدن ما دارد، اذعان کرد:‌ امیدوارم بتوانیم که با این طرح که در سطح استان و به ویژه اراضی شمال قزوین اجرایی شود، بتوانیم با فصلی نو در همکاری و هماهنگی شاهد بازآفرینی و احیاء موقوفات بر مبنای طرح های توسعه شهری باشیم.

عادل عنوان کرد: طرح‌های مورد نیاز توسعه شهری باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر رعایت موازین شرعی وقف و همسو بودن با سیاست‌های اوقاف و امور خیریه توسعه شهری در حوزه‌های مختلف اعم از مذهبی گردشگری، فرهنگی، ورزشی و کشاورزی هم دارا باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان