۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شهروندان از سفرهای غیرضرور در زمان بارش‌های زمستانی خودداری کنند
کد خبر: ۲۷۱۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری استان قزوین:

شهروندان از سفرهای غیرضرور در زمان بارش‌های زمستانی خودداری کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: رعایت و آگاهی از نکات ایمنی قبل از آغاز سفر و حین رانندگی در شرایط جوی برفی و بارانی کمک بسزایی به ارتقاء ایمنی خواهد کرد.

شهروندان از سفرهای غیرضرور در زمان  بارش‌های زمستانی خودداری کنند
افشین پیرنون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص بارش‌های پیش رو در استان قزوین اظهار کرد: بارش برف و باران به عنوان نعمت الهی موجب خیر و برکت است؛ اما بی توجهی به نکات ایمنی بعضا موجب بروز حوادث ناگواری مانند سوانح رانندگی ناشی از لغزنده بودن جاده‌ها می‌شود که همه ساله صدمات جانی و خسارت‌های مالی فراوانی را به جا می‌گذارد.

وی تاکید کرد: آگاهی از نکات ایمنی قبل از شروع سفر و حین رانندگی در شرایط جوی برفی و بارانی کمک بسزایی به ارتقاء ایمنی راننده و همراهان خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در مورد تاثیر خودداری هموطنان از سفرهای غیر ضروری در ایام بارش‌های زمستانی گفت: هموطنان عزیز می‌توانند با خودداری از سفرهای غیر ضروری از سوانح پیش آمده در جاده‌ها در هنگام بارش برف جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت سفر می‌توانند با همراه داشتن زنجیر چرخ و آگاهی از نحوه بستن آن، بررسی وضعیت باد لاستیک‌های وسیله نقلیه و همچنین لاستیک یدک، همراه داشتن آب و غذای کافی، لباس گرم و راحت، همکاری و توجه به هشدارهای ماموران پلیس راه و راهداران سفری ایمن و با برنامه داشته باشند.

پیرنون عنوان کرد: ضروری است که رانندگان و هموطنان پیش از آغاز سفر از پر بودن مخزن سوخت خودرو اطمینان حاصل کرده و همچنین از سیستم گرمایشی خودروی خود بازدید کرده و در صورت وجود نقص حتما در جهت رفع آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه شهروندان عزیز در روزهای برفی مجبور به سفر با خودروهای شخصی یا اتوبوس هستند بهتر است در چنین مواقعی با برنامه ریزی و رعایت نکات ایمنی و آگاهی از وضعیت راه‌ها و پیش بینی هوای ساعات و روزهای آینده سفر خود را آغاز کنند.

این مسئول بیان کرد: شهروندان عزیز قبل از آغاز سفر به منظور مدیریت سفر خود با بهره گیری از سامانه پیام کوتاه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان