۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳ بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۷۱۶۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس تعاون روستایی استان قزوین:

۳ بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی راه اندازی می‌شود

رئیس تعاون روستایی استان قزوین گفت: بحث راه اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در دست انجام است و ۳ بازارچه در استان قزوین پیش بینی شده است.

۳ بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمود محمودی، رئیس تعاون روستایی استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت 50 ساله سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این نهاد در بخش کشاورزی روستایی و تهیه بذر، کود و سموم و نهاده‌های کشاورزی و بازاریابی است.

وی افزود: در استان قزوین 112 شرکت تعاونی روستایی، کشاورزی، دامپروری و اتحادیه‌های شهرستانی با جمعیتی بالغ بر 95989 عضو هستند که سرمایه گذاری اعضا 103 میلیون و 285 هزار ریال و گردش مالی در سال 95، به میزان 15 میلیارد و 388 میلیون ریال بود.

این مسئول اذعان کرد: برای مبارزه با آفات و نگهداری محصولات کشاورزی 20هزار و 278 لیتر سموم شیمیایی مصرف شده است و دوره‌های توانمندسازی برای اعضا به مدت 1658 نفر روز برگزار شد.

وی ابراز کرد: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری میزان کل بنزین، نفت گاز و نفت سفید توزیع شده 22 میلیون و 529 لیتر و گاز مایع توزیعی 526 هزارکیلو بود؛ همچنین 18 میلیون و 315 هزار کیلو آرد روستایی از طریق 216 فروشگاه مصرف توزیع شد.

مانع افزایش قیمت‌ها در شب عید می‌شویم
محمودی با اشاره به نقش دلالان در فروش محصولات کشاورزی روستایی بیان کرد: متاسفانه با حضور دلالان ضررهای زیادی به فروشنده و خریدار وارد می‌آید، در همین راستا ما به دنبال رونق بحث بازاریابی و بازاررسانی محصولات روستائیان هستیم.

وی ادامه داد: بحث راه اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در دست انجام است و 3 بازارچه در استان قزوین پیش بینی شده است.

رئیس تعاون روستایی استان قزوین عنوان کرد: یکی از این مراکز عرضه مستقیم با همکاری جهاد کشاورزی در خیابان بوعلی پارکینگی با 30 هزارمترمربع در اختیار ما قرار داده شده، قرار است تولیدکنندگان و اتحادیه‌های روستائی برای عرضه محصولات خود به قیمت تولید در این مکان مستقر شوند.

وی اضافه کرد: دومین مکان برای راه اندازی این مراکز شهر اقبالیه است که با همکاری شورای شهر و شهرداری مجموعه یک هکتاری درنظر گرفته شده است و سومین مکان هم در اتحادیه روستایی شهرستان تاکستان قرار دارد.

این مسئول درباره تامین میوه شب عید اعلام کرد: در ستاد تنظیم بازار مسئولیت تامین میوه شب عید برعهده ما گذاشته شد و به دلیل تقاضای بالای میوه در شب عید باید مانع افزایش قیمت شویم.

وی ابراز کرد: برای شب عید سیب از باغداران آذربایجان غربی و پرتقال از باغداران مازندارانی خریداری شده است و تلاش ما عرضه این میوه‌ها به کمترین قیمت موجود در بازار است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان