۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هیچ نظارتی از سوی دولت بر افزایش قیمت‌ها وجود ندارد/ گرانی چندین باره لبنیات
کد خبر: ۲۷۱۲۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر فروشگاه مواد غذایی در قزوین:

هیچ نظارتی از سوی دولت بر افزایش قیمت‌ها وجود ندارد/ گرانی چندین باره لبنیات

یکی از فروشندگان اقلام اساسی مورد نیاز مردم با اشاره به گرانی چندین باره لبنیات طی چند ماه گذشته، گفت: هیچگونه نظارتی از سوی دولت بر افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

هیچ نظارتی از سوی دولت بر افزایش قیمت‌ها وجود ندارد/ گرانی چندین باره لبنیات
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با توجه به اعتراض همشهریان نسبت به افزایش قیمت برخی اقلام ضروری در فروشگاه‌ها، گفت‌وگویی با آقای مرادی یکی از فروشندگان این کالاها داشته‌ایم تا میزان این افزایش قیمت‌ها را جویا شویم.

مرادی در این خصوص اظهار کرد: افزایش قیمت اقلام ضروری مردم با میزانی که به صورت رسمی از سوی دولت اعلام می‌شود همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت‌ها با تورم همخوانی ندارد، ادامه داد: قیمت شوینده‌ها طی چند روز گذشته در حدود هفتصد تومان افزایش داشته است.
این فروشنده اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت برخی شوینده‌ها طی یک ماه گذشته برخی از مواد شوینده مانند جام، پریل، گلی، شوما و دریا مجدد افزایش قیمت داشته است که این مساله موجب اعتراض مردم نسبت به افزایش قیمت‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه شده است.

مرادی با اشاره به دلیل افزایش قیمت‌ها، تصریح کرد: دولت نظارت دقیق و محکمی نسبت به افزایش قیمت‌ها ندارد و قیمتها بر روی کالاها بدون زمان‌بندی درست و در بازه‌های زمانی نامشخص درج می‌شود.
وی ادامه داد: حداقل 2 بار در سال قیمت کالای اساسی مورد نیاز مردم افزایش می‌یابد که با توجه به میزان افزایش حقوق، مردم در تامین نیازهای معیشتی دچار مشکل می‌شوند.

این فروشنده با اشاره به افزایش سایر هزینه‌های زندگی و تشدید اوضاع نابسامان اقتصادی مردم، افزود: حقوق کارگران و کارمندان سالیانه یک بار افزایش پیدا می‌کند اما قیمت کالای مورد نیاز مردم سالانه در حدود 4 بار افزایش پیدا‌ می کند.

مرادی با اشاره به افزایش قیمت لبنیات، اظهار کرد: هیچگونه نظارتی بر افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد و قیمت لبنیات در برخی شرکت‌های تولید لبنیات طی 4 ماه در حدود 3 بار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت روغن‌ و حبوبات نسبتا افزایشی نداشته، تصریح کرد: قیمت چای در حدود 2 هزارتومان و قیمت مولفیکس در مدت یک ماه نزدیک به 3 هزارتومان، افزایش داشته است.

این فروشنده ادامه داد: از منابع رسمی اعلام شد که تخم مرغ با قیمت دانه‌ای 500 تومان عرضه شود اما در حال حاضر تخم مرغ را کارتونی 91 هزار تومان به فروشگاه‌ها می‌فروشند و ما نیز دانه‌ای 530 تومان به مردم می‌فروشیم.
مرادی با بیان اینکه قیمت برنج تقریبا راکد است، خاطرنشان کرد: انتظار مردم افزایش عادلانه قیمت‌ها متناسب با افزایش سالانه حقوق است اما در حال حاضر سالی یک بار حقوق و چندین بار قیمت کالای اساسی مردم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان