۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ترامپ; از همه می‌خواهم جلوی هسته‌ای شدن ایران را بگیرند
کد خبر: ۲۷۱۰۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۶ ساعت: ۱۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

در نشست مجمع جهانی اقتصاد درداووس؛

ترامپ; از همه می‌خواهم جلوی هسته‌ای شدن ایران را بگیرند

رییس جمهور آمریکا در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس از کشورهای جهان خواست جلوی هسته‌ای شدن ایران را بگیرند.

ترامپ; از همه می‌خواهم جلوی هسته‌ای شدن ایران را بگیرند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - امروز جمعه به عنوان آخرین سخنران در نشست مجمع جهانی اقتصاد درداووس سخنرانی کرد و طبق انتظار ایران را نیز هدف اتهامات تکراری خود قرار داد. 

وی در ابتدای سخنرانی خود به تمجید از عملکرد یکساله خود پرداخت و گفت: از زمانی که من به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شدم 7 هزار میلیارد دلار به ثروت ایالات متحده اضافه شده و اقتصاد کشور ما از رکود خارج شده است. همینک بهترین زمان است که همه شرکت‌های بین المللی سرمایه‌های خود را به آمریکا بیاورند. ما اصلاحات زیادی برای رونق کسب و کار در کشورمان انجام داده ایم. آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان و محل کسب و کار است.

ترامپ تاکید کرد: من آمریکا را مقدم بر هر چیز دیگری قرار داده ام اما این به معنی آن نیست که ما خواهان منزوی بودن باشیم. ما فقط نمی خواهیم دیگران از اقتصاد و تجارت ما سوءاستفاده کنند. تجارت غیرمنصفانه به آمریکا و تمام جهان لطمه می زند. من به عنوان رئیس جمهور آمریکا همیشه از منافع کشورم و شرکتهای کشورم دفاع خواهم کرد. با این وجود، ما آماده هستیم با همه وارد مذاکرات تجاری شویم اما تجارتی که به نفع همه باشد نه فقط به نفع یک طرف.

رییس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنرانی خود با تکرار اتهامات همیشگی گفت: ما جهانی می خواهیم که عاری از تروریسم و رژیم‌های یاغی باشد. امنیت همگی ما در گرو این است که همه کشورها سهم خود را از مسائل دفاعی بپردازند. ما از همه می خواهیم که جلوی هسته‌ای شدن ایران و حمایت این کشور از تروریسم را بگیرند. ما به دنبال خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی هستیم. ما از همه می خواهیم به ائتلاف ما بپیوندند تا جلوی تامین مالی تروریسم گرفته شود.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان