۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افشای دارایی‌های عجیب ولیعهد جوان و سرکش سعودی
کد خبر: ۲۷۰۶۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

همه دارایی‌های ولیعهدعربستان؛

افشای دارایی‌های عجیب ولیعهد جوان و سرکش سعودی

ثروت افسانه ای و ولخرجی های فراوان شاهزادگان سعودی نقل محافل رسانه ای در جهان است که در این مطلب می توانید نمونه ای از دارایی های یک ولیعهد جوان را مشاهده کنید.

افشای دارایی‌های عجیب ولیعهد جوان و سرکش سعودی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اهداف اصلی برخورد بن سلمان با شاهزادگان، پاکسازی ده‌ها نفر از ثروتمندترین و بانفوذترین مردان در عربستان سعودی هستند.

به این افراد دو گزینه ارائه شده است: محاکمه شدن به دلیل فساد آنها یا دادن پول‌های کثیف خود و آزاد شدن.

اگر شما با این دو گزینه روبه‌رو شوید، چه چیزی را انتخاب می‌کنید؟ مطمئنا می‌خواهید ثروت خود را حفظ کنید. همان کاری که شخص محمد بن سلمان در حال انجام آن است. او گران‌ترین‌ها در جهان را در اختیار دارد. او خودش این اموال را آیا را راه فساد به دست نیاورده است؟ او دارایی‌های زیادی دارد که در ادامه به برخی‌شان اشاره می‌شود.

گران‌ترین خانه در جهان

زمانی که «قصر لویی چهاردهم» به ارزش 300 میلیون دلار فروخته شد مجله «فورچون» آن را گران‌قیمت‌ترین خانه جهان توصیف کرد و مجله‌‌های اختصاصی مستغلات به تفصیل در مورد امکانات رفاهی و جزئیات لوکس این بنا که در قلب یک باغ 57 هکتاری قرار دارد نوشتند. ولی کسی خبر نداشت خریدار آن کیست. بعدها مشخص شده که مالک واقعی آن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی است.

مالکیت این قصر در اطراف «ورسای» پاریس با انتقال سند مالکیت آن بین شرکت‌‌های پوششی گوناگون در فرانسه و لوکزامبورگ پنهان شده است. اما مدیریت این شرکت‌‌ها با موسسه سرمایه‌گذاری عربستان سعودی است که رئیس آن مدیر بنیاد شخصی ولیعهد عربستان سعودی است. مشاوران اعضای خاندان سلطنتی آن کشور می‌گویند مالک نهایی این ملک ولیعهد عربستان سعودی است.

با وجود افشای مالکیت این قصر در حومه پاریس و انتشار اسنادی توسط یک وبسایت فرانسوی در ماه ژوئیه که نشان می‌دهد مالک واقعی آن محمد بن سلمان است تاکنون مقامات حکومت عربستان سعودی در این مورد حرفی نزده‌اند.

بن سلمان این عمارت را در سال 2015 در فرانسه به قیمت بیش از 300 میلیون دلار خریداری کرد. این کاخ 54000 فوت مربع مساحت دارد و در شهر «لوئینز ونسان» واقع شده و گران‌ترین خانه در این سیاره است.

این یک جای خوب برای شاهزاده است تا زمانی که او به دنبال بازداشت شهروندان فاسد سعودی که از ثروت کشور برای به دست آوردن سود شخصی استفاده کرده‌اند، خلاص شد برای استراحت به آنجا برود!

گرانقیمت‌ترین نقاشی در جهان

بالاخره شیء گرانقیمتی باید بر روی دیوار عمارت 300 میلیون دلاری نصب شود و چه چیزی بهتر از گرانقیمت‌ترین تابلوی جهان! در اواخر سال 2017 مشخص شد که بن سلمان 450 میلیون دلار در یک حراجی داده تا تابلوی لئوناردو داوینچی «سالوادور موندی» را خریداری کند.

این اثر هنری که پادشاه لویی دوازدهم از فرانسه بیش از 500 سال پیش سفارش داده بود و سال‌‌ها بود که گم شده بود، در 15 نوامبر با ثبت رکورد 450 میلیون و 300 هزار دلاری فروخته شد.

مقامات حراجی کریستی در «نیویورک» اعلام کردند که این قیمت برای یک اثر هنری در تاریخ حراجی‌‌های جهان بی‌‌سابقه است. در ابتدا حدس زده می‌شد که این اثر هنری که بیش از 500 سال قدمت دارد، حداکثر تا صد میلیون دلار به فروش برسد.

این اثر هنری که چهار برابر ارزش تخمینی آن است، در سایه مبارزه با فساد در عربستان صورت می‌گیرد، افزون بر آن که این تابلو که مسیح را به تصویر می‌کشد، با برخی تعالیم اسلامی منافات دارد. بن سلمان برای خرید این تابلو به شاهزاده «بدر بن عبدالله بن محمد بن فرحان آل‌سعود» متوسل شد تا نماینده وی در این حراج باشد.

گرانقیمت‌ترین قایق در جهان

خانه 300 میلیون دلاری و نقاشی 450 میلیون دلاری شاید کافی باشد، اما شاهزاده باید تفریح هم داشته باشد.

در سال 2016 که مردم عربستان تحت طرح‌های ریاضتی شدیدی قرار داشتند، او از «یوری شفلر» میلیاردر روس قایقی را به قیمت بیش از 500 میلیون دلار خریداری کرد. این قایق برای تفریح شخصی محمد بن سلمان و اعضای خانواده‌اش استفاده می‌شود.

اطلاعاتی که در اسناد موسوم به «پرونده‌‌های پاناما» برملا شد نشان می‌دهد که با به کارگرفتن تعداد زیادی دفاتر حقوقی سعی شده است مالکیت این قایق و نحوه خرید آن مسکوت باقی بماند.

«بروس ریدل» از تحلیل‌ گران سابق سیا در توصیف حال و روز وجهه اجتماعی بن‌ سلمان می‌گوید: «او سعی کرد از خود تصویر شخصی متفاوت، یک مصلح و مردی دور از فساد بسازد و تا حدودی هم موفق بود، اما این (خریدها) ضربه‌ای کاری به تصویر ساخته شده از بن‌ سلمان وارد کرد.»

اینها چند مورد شناخته شده از خریدهای ولیعهدی است که ظاهرا قصد دارد با فساد مالی و ثروت اندوزی در کشورش مبارزه کند و از ریاضت اقتصادی دم می‌زند.

در شرایطی که به خاطر کاهش درآمد نفت حکومت عربستان در سال اخیر حدود 250 میلیارد دلار از هزینه طرح‌های عمومی را حذف کرده ملک سلمان و خانواده‌‌اش که درآمد آنها طبق عرف کشور هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود، پول زیادی صرف موارد شخصی کرده‌اند. یک نمونه آن ساختمان یک قصر و مرکز تفریحی بزرگ برای ملک سلمان در سواحل مراکش است.

همه این خریدهای تجملی در شرایطی صورت گرفته که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با حمایت پدرش ملک سلمان چندی پیش تعداد زیادی از اعضای خاندان سلطنتی و ثروتمندان بزرگ آن کشور را در جریان مبارزه با فساد و مال اندوزی در بازداشت خانگی قرار داد. به گفته «شیخ سعود المجب» دادستان کل عربستان سعودی بسیاری از این افراد قبول کرده‌اند که در ازای آزادی خود اموالشان را پس دهند.

انتهای پیام/1404
منبع:جام جم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان