۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آقای رئیس جمهور کمی هم سوابق خود را بررسی کنید
کد خبر: ۲۷۰۶۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

در حاشیه کنایه صریح روحانی به اظهارات خطیب جمعه تهران

آقای رئیس جمهور کمی هم سوابق خود را بررسی کنید

اظهارات دیروز روحانی مبنی بر اینکه باید با احترام با مردم سخن گفت از سوی دیگری نیز عجیب به نظر می‌رسد و آن سابقه رئیس‌جمهور در برخورد با منتقدین و هتاکی بی‌محابا به آنان است.کافی است به لیستی از عباراتی بپردازیم که رئیس‌جمهور محترم در گفتار خود از آن‌ها در توصیف منتقدین خود بهره گرفته است.

آقای رئیس جمهور کمی هم سوابق خود را بررسی کنید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، دیروز حسن روحانی، در اقدامی عجیب که با سیره گذشته‌‌‌‌اش در سال 78 همخوانی ندارد، به خطیب نماز جمعه تهران حمله کرد. پیش از این برخی نماینده‌‌های مجلس مدعی شده بودند وزیر اطلاعات در جلسه غیر علنی هفته گذشته مجلس درباره اعتراضات مردمی اخیر مدعی شده بود تاکید ائمه جمعه بر نارضایتی‌ها و کمبودهای کشور در شکل‌‌‌گیری اعتراضات تاثیر داشته است.

اظهارات وزیر اطلاعات این ادعا را مطرح می‌کرد که ائمه جمعه همنوا با مردم از وضعیت نابسامانی معیشتی در کشور انتقاد کرده‌‌‌اند. با این حال اما حسن روحانی دیروز در سخنرانی خود به بهانه نقل یک جمله از آیت‌الله صدیقی، خطیب نماز جمعه هفته گذشته تهران، این استاد اخلاق را که از شاگردان برجسته آیت‌الله العظمی بهجت بوده‌‌اند با عبارت غیراخلاقی «بی‌ادبانه» مورد حمله قرار داد.

روحانی به بهانه حمایت از اعتراضات، علیه ائمه جمعه اظهارنظر کرد و گفت: «هرکس حرف می‌زند یا اعتراضی می‌کند، یا خس و خاشاک است یا گاو یا گوساله یا آشغال. این چه طرز حرف زدن است، چرا توهین کرده و بی‌ادبانه با جامعه برخورد می‌کنیم». اظهارات روحانی که در وهله اول همان ماجرای اظهارات وزیر اطلاعات در جلسه غیرعلنی مجلس را تداعی می‌کرد، در حالی است که روحانی خودش در سال 78 در واکنش به ماجرای 18 تیر، معترضان را «اوباش، حقیر و پست» نامیده بود.

واکنش رئیس‌جمهور به سخنان خطیب جمعه گذشته تهران در حالی صورت می‌گیرد که آیت‌الله صدیقی ضمن به رسمیت شناختن حق انتقاد و اعتراض مردم از مسئولین خواسته بود به مطالبات معیشتی آنان توجه کرده و با آنان صادقانه برخورد کنند، از سوی دیگر رئیس‌جمهور خود سابقه مشخص و روشنی در برخورد با منتقدین داشته و آنان را با تعابیر نامناسبی که تنها شمردن آن‌ها مثنوی هفتاد من کاغذ می‌طلبد مخاطب قرار داده است.

اما واکنش آیت‌الله کاظم صدیقی به این حمله روحانی بسیار درس‌آموز است. امام‌جمعه موقت تهران در واکنش به این توهین روحانی گفت: آنچه در خطبه نماز جمعه تهران به سمع مردم عزیز و نمازگزاران رسید، تجلیل از مردم و تشکر فراوان از اجتماع مثال‌زدنی مردم در مقابله با آدم‌کشی، تخریب و آتش‌سوزی و سلب امنیت عمومی بود، بنده در نماز جمعه از مردم تشکر کرده و از حق اعتراض ایشان حمایت کردم. وی با بیان اینکه اعتراض حق معترضان است اما آشوب علیه مردم قابل‌قبول نیست، به تسنیم گفت:  از رئیس‌جمهور محترم انتظار ظرفیت داریم. آیت‌الله صدیقی خطاب به روحانی گفت: ما دلسوز شما هستیم، به جنگ با دشمنان بروید. شما مسؤولیت کمرشکنی دارید و بهتر است فرصت خود را صرف خدمت و رفع مشکلات مردم کنید نه مقابله با یک طلبه.

*سابقه خود را مرور کنید!
 اظهارات دیروز روحانی مبنی بر اینکه باید با احترام با مردم سخن گفت از سوی دیگری نیز عجیب به نظر می‌رسد و آن سابقه رئیس‌جمهور در برخورد با منتقدین و هتاکی بی‌محابا به آنان است.کافی است به لیستی از عباراتی بپردازیم که رئیس‌جمهور محترم در گفتار خود از آن‌ها در توصیف منتقدین خود بهره گرفته است.

به این عبارات توجه کنید: کم‌سواد، بی‌قانون، بی‌دین، حسود، افراطی، کاسب تحریم، بی‌شناسنامه، جیب‌بر، دنیا نادیده، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، دین‌ناشناس، دارای خطای دید، بزدل، اهل سر و صدا، تخریبگر، زندگیشان در تفرقه است، بروند به جهنم ، فاسد، عقب‌مانده، ترسو، لرزان، عصر حجری، هوچی‌باز، تازه انقلابی شده، کودک و ...
اینها تنها بخشی از کلماتی است که روحانی در پاسخ به منتقدین خود از آنها استفاده کرده و سخن گفتن ایشان از لزوم احترام به مردم از این منظر عجیب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

*از اوباش سال 78 چه خبر؟!
به 18 سال پیش برگردیم، روحانی 23 تیر 1378 طی سخنانی علیه آشوبگران گفته بود: اگر منع مسئولان نبود، مردم ما، جوانان مسلمان غیور و انقلابی ما این عناصر اوباش را تکه‌تکه و قطعه‌قطعه می‌کردند، دولت و مقامات امنیتی کاملا و با دقت مسائل را تحت نظر دارند و این گروهک‌ها و اوباش چیزی نیستند که بتوانند برای مردم ما نگرانی به وجود آورند.
چنان که می‌بینیم رئیس‌جمهور محترم که آن روزها دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بود آشوبگران آن روزها را اوباشی خوانده بود که اگر جلوی مردم گرفته نمی‌شد تکه‌تکه و قطعه‌قطعه شده بودند!

ولی امروز چه شده است که رئیس‌جمهور محترم بدون توجه به اقدامات آشوبگران که ضمن تعرض به اموال عمومی خون بی‌گناهانی را بر زمین ریخته‌اند از لزوم احترام به آنان سخن می‌گویند.

سوال اینجا است که آشوبگران متعرض به جان و اموال مردم که قرآن، پرچم کشور، چند حسینیه و امام‌زاده را به آتش کشیدند چه می‌توان خواند و در توصیف آنان چه عباراتی را می‌توان به کار برد؟

حضور میلیونی مردم در سراسر کشور این آشوبگران را از کف و سطح خیابان‌ها زدود و چهره اصیل و انقلابی کشور را به جهانیان نشان داد، بی‌شک چهره ایران اسلامی را همان‌ها که به مساجد و حسینیه‌ها حمله کرده و خانواده‌هایی را عزادار ساختند تصویرگر نمی‌شوند و در توصیف آنان محترمانه‌تر از آیت‌الله صدیقی نمی‌توان سخن گفت.


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان