۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حمله به حوزه علمیه تداعی کننده حملات ساواک به مدرسه فیضیه بود
کد خبر: ۲۷۰۲۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین:

حمله به حوزه علمیه تداعی کننده حملات ساواک به مدرسه فیضیه بود

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین در حاشیه بازدید از حوزه علمیه تاکستان گفت: باید آتشِ «محرکان» و «آتش افروزان» فتنه خاموش شود چرا که این مهم دستور قرآن است.

حمله به حوزه علمیه تداعی کننده حملات ساواک به مدرسه فیضیه بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین روز گذشته(چهارشنبه) در حاشیه بازدید از حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان که توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده است، اظهار کرد: فتنه‌گران به حوزه علمیه‌ای حمله کرده و آن را به آتش کشیدند که محل سکونت طلابی است که کمترین امکانات معیشتی را در اختیار دارند و در نهایتِ زهد و زندگی فقیرانه به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه چنین رفتارهایی تداعی کننده حملات ساواک و رژیم آمریکایی شاه به مدرسه فیضیه است، افزود: همانطور که حمله‌ها به مدرسه فیضیه منشأ آمریکایی و صهیونیستی داشت، حوزه علمیه تاکستان نیز توسط کسانی مورد حمله قرار گرفت که ریشه و انگیزه آن‌ها آمریکایی و صهیونیستی است.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه این اتفاقات بیانگر تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما فعالیت‌های حوزه‌های علمیه را بی اثر می‌دانستند در حالی که اگر این باور حقیقی آن‌ها بود تا این اندازه نسبت به حوزه‌های علمیه کینه و نفرت نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: وقتی به دفتر امام جمعه تاکستان، حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی حمله می‌کنند، همان کینه و عداوتی که در قرآن نیز مطرح شده است را در عمل نشان می‌دهند و رسانه‌های استکباری نیز از این اتفاق ابراز خرسندی می‌کردند.

وی اضافه کرد: اغتشاشگران با آتش کشیدن حجره یک طلبه گمان می‌کنند «فتح الفتوح» کرده‌اند در حالی که در این اتفاق تعدادی کتاب، دفتر و ابزار طلبگی طلاب فقیر را به آتش کشیدند و این «فتح الفتوح» نیست.

عابدینی با بیان اینکه «فتح الفتوح» توان و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به شما اجازه هیچ تعرضی را به ملت ایران نمی‌دهد، اضافه کرد: شما پیش از انقلاب این کشور را جزیره امن برای خودتان می‌دانستید اما امروز در تمام دنیا تنها کشوری که از آن واهمه دارید، جمهوری اسلامی ایران است و این «فتح الفتوح» حقیقی است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین با تأکید بر اینکه مجازات سختی در انتظار دشمنان خواهد بود، اذعان کرد: همانطور که نتیجه حمله به فیضیه آن شد که بساط استکباری و استعماری از مملکت ما برچیده شد، این فتنه‌گری‌ها نیز باعث می‌شود که در منطقه بساط دشمنان برچیده شود.

وی اظهار کرد: با این اقدامات ماهیت آن‌ها هر روز بیش از پیش روشن می‌شود. آن‌ها امروز آتش زدن مساجد، کتابخانه‌ها، فرهنگ و هویت مردم مسلمان ایران را افتخار خود می‌دانند و این آتش قطعاً دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند فرموده باید با «فتنه‌گران» با شدت برخورد کرد؛ «فریب‌خوردگانِ فتنه» حسابشان جدا است که به خاطر نا آگاهی نفهمیده‌اند که چه کاری انجام داده‌اند اما باید آتشِ «محرکان» و «آتش افروزان» فتنه خاموش شود چرا که این مهم دستور قرآن است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان