۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۴۵۰۰ سوادآموز جذب کلاس‌های سوادآموزی استان شدند
کد خبر: ۲۶۹۹۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۶ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش قزوین:

۴۵۰۰ سوادآموز جذب کلاس‌های سوادآموزی استان شدند

معاون نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: هم‌اکنون تعداد کلاس‌های سوادآموزی استان قزوین، ۴۶۶ کلاس است و مجموع جذب سه دوره سوادآموزان، ۴۵۰۰ نفر می‌باشد.

۴۵۰۰ سوادآموز جذب کلاس‌های سوادآموزی استان شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ همایش هفته سوادآموزی به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه)با حضور دکتر مهدی‌زاده معاون آموزشی سازمان سوادآموزی کشور و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

زهرا قلی‌خانی معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در این همایش اظهار کرد: سوادآموزی یک نگاه استراتزیک است و به همین دلیل همه رهبران ما در آن ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه سوادآموزی ضرورت جامعه پویا است، افزود: بیشترین دلیل فرمان حضرت امام(ره) ریشه‌کنی بی‌سوادی، رفع بی‌عدالتی و تبعیض بود که در آن زمان در جامعه ما حکمفرما بود؛ با فرمان امام راحل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این خصوص صورت گرفت و باعث شد نهاد نهضت سوادآموزی ۵ مدال افتخار را به وسیله جوامع بین‌المللی کسب کند.

ریشه کنی بی‌سوادی نیازمند حمایت همه نهادها و ارگان‌ها است
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: توجه به ریشه‌کنی بی‌سوادی یکی از اولویت‌های برنامه توسعه ملی است و باید همه دست به دست هم داده و همه نهادها و ارگان‌ها با بسیج ملی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این مسیر گاها بی‌توجهی و بی تفاوتی جامعه نسبت به پیامدهای بی سوادی، آسیب‌های اجتماعی زیادی را به بار آورده است، فقر فرهنگیِ جامعه هدف از یک‌سو، عدم تبلیغات مناسب در این حوزه، عدم دسترسی به اطلاعات بی‌سوادان، مشکلات فردی و خانوادگی، نبودِ قانون مدون، توام بودن بی‌سوادی با بیکاری و اختیاری بودن آموزش، مشکلات این حوزه را دوچندان کرده است.

قلی خانی تاکیدکرد: اگر چه بی‌سوادی مشکل شخصی است؛ اما در کل جامعه تاثیر می‌گذارد؛ چراکه عمده‌ترین دلایل عقب ماندگی جامعه بشری در طول تاریخ، بی‌سوادی است و خروج از چرخه فقر و عقب ماندگی جامعه، بی تردید به موضوع سواد و سوادآموزی گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از طریق ریشه کنی بی‌سوادی امکان پذیر است، گفت: اصلی‌ترین وظیفه نهاد سوادآموزی، شناسایی، جذب و در نهایت ریشه کنی بیسوادی است که این امر با بسیج ملی و همکاری و حمایت همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال 90 از جمعیت 828 هزار و 315 نفر استان، تعداد 764 هزار و 53 نفر و به عبارتی بیش از 92 درصد جمعیت استان قزوین باسواد بودند.

وجود 466 کلاس سوادآموزی در استان
وی در ادامه گفت: براساس سرشماری سال 95 نیز آمار با سوادان استان به بیش از 96 درصد افزایش یافت.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در پایان گفت: هم‌اکنون تعداد کلاس‌های سوادآموزی استان، 466 کلاس است که از این تعداد 268 کلاس برای سوادآموزی و 174 کلاس برای دوره انتقال و 24 کلاس برای دوره تحکیم است و مجموع جذب سه دوره نیز 4500 نفر است.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان