۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اشتغالزایی برای ۱۳۲ نفر با راه اندازی مشاغل خانگی
کد خبر: ۲۶۹۹۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۶ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین اعلام کرد:

اشتغالزایی برای ۱۳۲ نفر با راه اندازی مشاغل خانگی

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در راستای حمایت از صنایع دستی استان و ایجاد اشتغال در زمینه مشاغل خانگی، تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی اعطاء می‌شود.

اشتغالزایی برای ۱۳۲ نفر با راه اندازی مشاغل خانگی
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مشاغل خانگی فعالیت‌های عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی که منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه در بازار را ‌گویند که شامل سه روش کارمزدی، مستقل و تعاونی است.

وی افزود: هم اکنون استان قزوین هنرمندان و صنعتگران بسیاری از این شیوه برای تولید محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی با حمایت میراث فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با اشاره به مزایای مشاغل خانگی بیان کرد: این روش در تولید باعث می‌شود که هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه، هزینه ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار حذف و زمینه کار برای سایر اعضاء خانواده، کسب و کار خانگی ایجاد و از همه مهمتر راهکاری جدید برای اشتغال و درآمدزایی به صورت گروهی باشد.

وی با تاکید بر حمایت‌های دولت در بخش مشاغل خانگی ابراز کرد: خوشبختانه دولت با حمایت از این طرح و تخصیص تسهیلات به دارندگان مجوز کسب و کار خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان گام‌های موثری برای ایجاد اشتغال برداشته است.

حضرتی در ادامه تصریح کرد: طرح‌های مشاغل خانگی توسط کارگروه اشتغال متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی بررسی و در هر شهرستان از محل فعالیت‌ها بازدید و طرح‌ها بعد از تایید به منظور برخورداری از تسهلات کم بهره به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سپس بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی گفت: پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی با هدف تأمین مالی تولیدکنندگان صنایع دستی حقیقی و حقوقی فعال، حمایت از مشاغل خانگی و تولید و رونق صنایع دستی در چارچوب ضوابط تعیین شده و بخشنامه‌های بانک صورت می‎پذیرد که در حوزه صنایع دستی به کارگاه‌های خانگی صنایع دستی مستقر در شهر و روستاها احتصاص یافته است.

این مسئول یادآور شد: به منظور توسعه مشاغل خانگی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمدزایی برای مردم، توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان 80 مجوز مشاغل خانگی مستقل و 8 فقره مجوز پشتیبان با اشتغالزایی 132 نفر در بخش صنایع دستی در 9 ماهه اول سال جاری صادر و بیش از 100 پرونده با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک تجارت معرفی شده‌اند.

وی حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خرد و ایجاد اشتغال در روستاها را مهم خواند و بیان کرد: در بین طرح‌های معرفی شده 20 طرح مشاغل خانگی در روستاها مستقر بودند که می‌توانیم با حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خرد از توانمندی‌های روستائیان جهت توسعه صنایع دستی و جذب گردشگر روستایی در ایام سال بهره‌مند شده و با این کار توسعه پایدار همراه با رفاه اجتماعی را برای روستائیان ایجاد کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان