۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شناسایی بیش از ۲هزار حلقه چاه جاذب در شهر قزوین
کد خبر: ۲۶۹۶۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۹ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره چاه‌های مدیریت پسماند قزوین اعلام کرد:

شناسایی بیش از ۲هزار حلقه چاه جاذب در شهر قزوین

رئیس اداره چاه‌های مدیریت پسماند قزوین گفت: در شهر قزوین و مناطق منفصل شهری دو هزار و ۱۷۲ حلقه چاه جاذب شناسایی شده استکه اغلب آن ها در بافت قدیمی شهر است.

شناسایی بیش از ۲هزار حلقه چاه جاذب در شهر قزوین
عبادالله قزوینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شهر قزوین و مناطق منفصل شهری دو هزار و ۱۷۲ حلقه چاه جاذب شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ حلقه چاه جاذب در منطقه یک شهری قزوین قرار گرفته اند که دارای بافت قدیمی است.

وی افزود: با توجه به تدوین برنامه ای کوتاه مدت پیش بینی می‌شود تا چهار سال آینده تمامی چاه‌ها‌ی جاذب شناسایی شده سطح شهر قزوین مرمت و بهسازی شوند.

رئیس اداره چاه‌ها و هدایت آب‌های سطحی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اشاره کرد: عملیات مرمت و بهسازی چاه‌های فوق بر اساس ضوابط مربوطه و تحت نظارت کارشناسان سازمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به عمر چاه‌های جاذب در شهر قزوین و مشکلات مربوط به آنها اذعان کرد: اغلب چاه‌های جاذب شهر قزوین بیش از ۴۰ سال قدمت دارند که در برخی از این چاه‌ها طوقه‌ چینی انجام نشده و کارگران برای لایروبی چاه با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوند و به همین دلیل در سال‌های گذشته چاه‌های جاذبی که وجود آن‌ها غیر ضروری ارزیابی شده اند؛ حذف و یا بنا بر نیاز مدیریت منطقه شهرداری و پس از آزمایش خاک محل حفاری، چاه جدید حفاری شده است.

قزوینه ادامه داد: منطقه بازار یکی از نقاط پر تردد و دارای اهمیت شهر قزوین بشمار می‌رود.

این مسئول گفت: هم اکنون 84حلقه انواع چاه جاذب در درون بازار شناسایی و شناسنامه دار شده است که تمامی آنها بصورت منظم و بر اساس برنامه ای مدون و در فصول مختلف سال مورد بازبینی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز چاه‌های ناایمن قدیمی و یاغیر استانداردی که گاها از سوی برخی کسبه احداث می‌شود با درنظرگرفتن تمام شرایط محیطی و ایمن سازی منطقه حذف و یا مسدود می‌شود و در صورت ضرورت و با نظر کارشناسان مربوطه نسبت به تخلیه و یا حفر چاه جدید اقدام عاجل صورت می‌پذیرد. 

رئیس اداره چاه‌ها و هدایت آب‌های سطحی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مشکل در خصوص چاه‌های جاذب سطح شهر، موضوع را از طریق سامانه 137 اطلاع رسانی نمایند تا در اسرع وقت موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان