۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افتتاح گازرسانی آخرین شهر فاقد گاز در دهه فجر/ بیش از ۲هزار واحدصنعتی از نعمت گاز برخوردارند
کد خبر: ۲۶۸۹۶۳ نویسنده: اسماعیل مفرد بوشهری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۴ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خبر داد:

افتتاح گازرسانی آخرین شهر فاقد گاز در دهه فجر/ بیش از ۲هزار واحدصنعتی از نعمت گاز برخوردارند

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در دهه فجر امسال شاهد افتتاح گازرسانی به شهر سیردان به عنوان آخرین شهر فاقد گاز استان قزوین خواهیم بود.

 افتتاح گازرسانی آخرین شهر فاقد گاز در دهه فجر/ بیش از ۲هزار واحدصنعتی از نعمت گاز برخوردارند
اسماعیل مفرد بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون 413 روستای استان از نعمت گاز بهره مند هستند که از این تعداد 183 روستا از آغاز به کار دولت تدبیر و امید گاز دار شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکین شهری شرکت گاز استان ۲۹۵ هزار نفر است، افزود: عملیات گازرسانی به 94 روستا در نواحی مختلف استان به ویژه در مناطق الموت و آوج ادامه دارد که امیدواریم تا پایان سال 1397 تمام این روستاها گازدار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین عنوان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در دهه فجر امسال شاهد افتتاح گازرسانی به شهر سیردان به عنوان آخرین شهر فاقد گاز استان قزوین و همچنین گازرسانی به حداقل 20 روستا خواهیم بود.

تحویل گاز به نیروگاه‌ها تولید آلاینده را کاهش می‌دهد

این مسئول با اشاره به آمار مشترکین صنعتی شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون 2 هزار و 560 مشترک صنعتی و عمده جزء در سطح استان از گاز طبیعی برخوردار است.

وی گفت: در مناطقی که بستر لازم برای گازرسانی به واحدهای صنعتی فراهم شده است، این واحدها باید از گاز طبیعی استفاده کنند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ابراز کرد: سوخت مایع این دسته از واحدهای صنعتی پس از گازدار شدن از سوی شرکت پخش و پالایش قطع می‌شود.

بوشهری با اشاره به مصرف گاز نیروگاه شهیدرجایی افزود: در سال‌های گذشته براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی وزرات نفت تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق از جمله نیروگاه شهید رجایی به حداکثر رسیده است که در مقایسه با مصرف مازوت توسط نیروگاه‌ها میزان آلایندگی ایجاد شده بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع گاز به عنوان یک انرژی پاک کمترین آلایندگی را در مقایسه با سایر سوخت‌های فسیلی دارد و استفاده نیروگاه‌ها از این نوع سوخت بی شک جلوی آلودگی هوا را می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین بیان کرد: با شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز توسط مشترکین در روزهای بسیار سرد سال احتمال منفی شدن توازن تولید و توزیع گاز وجود دارد که دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با کنترل دقیق و مستمر مصارف در سطح کشور توزیع گاز را در اقصی نقاط کشور مدیریت می‌کند.

بوشهری افزود: امیدواریم با افزایش تولید گاز در فازهای جدید پارس جنوبی از یکسو و همچنین توجه ویژه مردم عزیز به مقوله صرفه جویی در مصرف گاز در سال جاری مشکل افت فشار گاز را نداشته باشیم.

نهادینه شدن فرهنگ مصرف گاز در کاهش مصرف
وی تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی در میان مردم عزیز می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف گاز و همچنین کاهش حوادث ناشی از استفاده نا ایمن از گاز داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه مردم به هر دو مقوله ایمنی و صرفه جویی افزایش یافته است که امیدواریم با رعایت نکات مربوطه شاهد حفظ و صیانت از این سرمایه ملی باشیم.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان