۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۳ روستای سر پل ذهاب توسط سپاه قزوین بازسازی می‌شود
کد خبر: ۲۶۸۶۵۶ نویسنده: سرهنگ والدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۵ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه استان قزوین:

۳ روستای سر پل ذهاب توسط سپاه قزوین بازسازی می‌شود

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: سپاه قزوین به عنوان سپاه معین در روستاهای بابا اسکندر و قره بلاغ و مزرعه جهاد کشاورزی که بالغ بر ۱۲۵۰ نفر جمعیت و ۳۰۷ خانوار دارند در حال خدمت رسانی به مردم زلزله زده است.

۳ روستای سر پل ذهاب توسط سپاه قزوین بازسازی می‌شود
سرهنگ والدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره فعالیت صورت گرفته توسط سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در مناطق زلزله زده اظهار کرد: با وارد شدن نیروهای مسلح به ویژه سپاه در مناطق زلزله زده بر اساس تقسیم بندی که توسط ستاد قرارگاه مرکزی صورت گرفت، استان قزوین در دهستان قره بلاغ اعظم برای رسیدگی و کمک به مردم زلزله زده در حال خدمت رسانی است.

وی افزود: سپاه استان قزوین به عنوان سپاه معین در روستاهای بابا اسکندر و قره بلاغ و مزرعه جهاد کشاورزی که بالغ بر 1250 نفر جمعیت و 307 خانوار دارند، در حال خدمت رسانی به مردم زلزله زدگان است.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اذعان کرد: به محض ورود به منطقه، ستاد کمک رسانی به مردم تشکیل شد و طی هماهنگی‌ها و دستوراتی که فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین دادند قرار گاه ایجاد شد و بسیج سازندگی معاونت‌های مختلف در منطقه مستقر شدند.

وی ادامه داد: در مرحله اول کمک رسانی، با عنایت خاص مردم ولایت مدار قزوین بالغ بر 80 کامیون، تریلی و نیسان مواد غذایی، چادر و امکانات اولیه جمع آوری و به مناطق زلزله زده اعزام شد.

والدی عنوان کرد: کمک‌های جمع آوری شده را برای توزیع عادلانه بین مردم زلزله زده در یک مکان دپو کردیم و براساس آمارگیری‌هایی که توسط نیروهای ما انجام گرفت وسایل اولیه و مواد غذایی بین خانواده‌ها توزیع شد.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته در منطقه گفت: ایجاد اسکان موقت برای خانوده‌هایی که خانه‌هایشان تخریب شده بود و اعزام پزشکان عمومی، متخصص و روانپزشک و روحانیون و گروه‌های هنری برای کمک به مردم زلزله زده از جمله کارهای صورت گرفته توسط سپاه صاحب الامر(عج) در منطقه است.

استقرار گروه‌های پزشکی در کرمانشاه
این مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با مسئولین صورت گرفت و نیروهای تاسیساتی که از قزوین به منطقه اعزام شده بودند، برق و آب روستاها نیز وصل شد.

وی خاطرنشان کرد: تنها مشکل اساسی که در منطقه داریم بحث کمبود اسکان‌هایی برای سرویس‌های بهداشتی و حمام است که با هماهنگی‌های صورت گرفته این مشکل نیز مرتقع خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین با اشاره به این که سه روستا به طور کامل تخریب شده است، بیان کرد: در مرحله دوم با هماهنگی‌هایی که با قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مسکن صورت گرفته است، بعد از آواربرداری ساخت روستاها را شروع خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: برای تسریع در کارها مردم را به گروه‌های 20 نفره تقسیم کرده ایم تا به ما کمک کنند و اقلام هم بر اساس همین گروه بندی‌ها بین مردم تقسیم می‌شود و طی هماهنگی‌های صورت گرفته با جامعه پزشکی و بهداری سپاه، گروهی از پزشکان متخصص نیز در منطقه مستقر شده اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان