۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جهان با شکست داعش به «خیرخواهی» و «انسان‌دوستی» ایران ایمان آورد
کد خبر: ۲۶۸۶۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۳ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

جهان با شکست داعش به «خیرخواهی» و «انسان‌دوستی» ایران ایمان آورد

امام جمعه قزوین گفت: فتنه داعش در راستای پروژه‌ «ایران‌هراسی» راه‌اندازی شد و با شکست داعش جهان به «خیرخواهی» و «انسان‌دوستی» ایران ایمان آورد.

جهان با شکست داعش به «خیرخواهی» و «انسان‌دوستی» ایران ایمان آورد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند عبادت زیاد نماز خواندن و روزه گرفتن نیست و عبادت این است که انسان در آنچه که به خدا مربوط می شود و در قرآن آمده است، تفکر کند و دغدغه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حدیث دیگر امام یازدهم می فرماید شیعیان ما اهل نجات هستند، یعنی خودشان را از شرک و کفر نجات دادند و دیگران را نیز نجات می دهند و امروز تلاش ها برای نجات مردم مظلوم و گرفتار منطقه از دست مستکبران در مسیر پیروی از کلام حضرت قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امام حسن عسکری (ع) می فرمایند شیعیان ما کسانی هستند که همواره در فکر تزکیه هستند، اخلاق برای آن ها اهمیت دارد و با دیگران رفتار نیکو دارند و بر اساس رحمت، عطوفت و انسانیت رفتار می کنند.

امام جمعه قزوین گفت: شیعیان ما کسانی هستند که از دین حمایت و حراست می کنند، برای سرکوب ستمگران پا در رکاب دارند و طولی نخواهد کشید که چشمه های زندگی برای آن ها جاری می شود، پس از آتش افروزی های دشمنان خدا و پیش از ظهور منجی عالم بشریت(عج) خدا چشمه های زندگی افتخار آمیز، آرامش بخش و آبرومندانه را برای شیعیان ما رقم می زند.

وی با اشاره به پیروزی های بزرگ جبهه مقاومت، تأکید کرد: آمریکایی ها و متحدانش اعتراف می کنند که نقشه ای که ما برای آشوب کشورهای اسلامی کشیده بودیم، نقشه ای بود که مطمئن بودیم 30 سال آن کشورها را در فتنه، آشوب و خونریزی قرار می دهد اما همگان مشاهده کردند که به یاری خدا این نقشه شوم خیلی زود بساطش برچیده شد.

عابدینی افزود: هدف دیگر آن ها این بود که می خواستند شعله های جنگ را روشن کنند و به داخل ایران اسلامی بکشانند و بساط مقاومت اسلامی را از مرکز دچار مشکل کنند.

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: نتیجه فتنه انگیزی های آن ها این شد که ما قبلا با مرزهای رژیم غاصب صهیونیستی فاصله هایی داشتیم اما زمینه ای فراهم شد که ما در مرزهای رژیم صهیونیستی قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه سومین نقشه ای که آمریکایی ها و صهیونیستی ها کشیده بودند ایران هراسی و شیعه هراسی بود، عنوان کرد: فتنه داعش در راستای پروژه‌ «ایران‌هراسی» راه‌اندازی شد و با شکست داعش جهان به «خیرخواهی» و «انسان‌دوستی» ایران ایمان آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: چهارمین نقشه ای که در راه اندازی فتنه داعش در سر می پروراندند این بود که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، داعش شیعه را سر ببرد و شیعه هم به جان سنی ها بیفتد اما بلافاصله رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند که اینجا بحث شیعه و سنی نیست و داعشی ها آمریکایی و صهیونیستی هستند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: نتیجه این روشن گری این شد که سنی ها، ایزدی ها و مسیحی ها همه دریافتند که شیعیان و جمهوری اسلامی ایران نجات دهنده آن ها هستند و ایران در دنیا به عنوان چهره مصلح، خیرخواه و مهربان نسبت به همه اهل عالم شناخته شد.

وی تصریح کرد: آنها می خواستند ایران را منزوی کنند اما نتیجه این شد که عراق دریافت که باید از بسیج ما الگو بگیرد تا نجات پیدا کند و حشد الشعبی را تأسیس کردند و در سوریه بسیج مردمی پا گرفت و ایران را به عنوان قلب، محور و مدیریت کننده جهان اسلام شناختند و همه مردم مسلمان در کشورهای مختلف برای مبارزه علیه تکفیری ها با ایران همراه و هماهنگ بودند.

عابدینی با تبریک هفته بسیج بیان کرد: بسیجی یعنی مؤمن، اهل تقوا، اهل بصیرت، وفادار به عهد و پیمان با خدا، اندیشمند، متفکر، مأنوس با قرآن، مخلص و فداکار، ولایت مدار، شجاع و شهید حججی یک نمونه از بسیجیان ما بود.

خطیب جمعه قزوین با تبریک سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج)، خاطرنشان کرد: خداوند لحظه ای جهان را بدون ولایت قرار نمی دهد و بلافاصله پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، فرزند ایشان حضرت مهدی (عج) به ولایت می رسند.

وی یادآور شد: به پیروان همه ادیان و فرق مذهبی بشارت می دهیم که حضرت مهدی (عج) امام همه اهل عالم است و منجی عالم بشریت است و این مهم را به همه اهل عالم تبریک می گوییم و ضروری است فرهنگ مهدویت و انتظار را آن گونه که باید ترویج و تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بار دیگر شهادت روح الله رحیمی را تسلیت گفت و اضافه کرد: همه اعضای این خانواده بسیجی پای کار هستند و شهید روح الله رحیمی تنها شهید این خانواده نیست و از پسر عمو های ایشان نیز شهید دیگری داشته اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان