۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رسانه‌ای که برای زیاده‌خواهان غیرقابل تحمل باشد، کارش را درست انجام داده است
کد خبر: ۲۶۸۵۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲ ساعت: ۷:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رسانه‌ای که برای زیاده‌خواهان غیرقابل تحمل باشد، کارش را درست انجام داده است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه اخلاق رسانه گفت: رسانه‌ای که برای زیاده‌خواهان و طماعان غیر قابل تحمل باشد، کارش را درست انجام داده است.

رسانه‌ای که برای زیاده‌خواهان غیرقابل تحمل باشد، کارش را درست انجام داده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین عصر روز گذشته(چهارشنبه) در جلسه اخلاق رسانه که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین و با دعوت بسیج رسانه برگزار شد، پیروزی‌های اخیر محور مقاومت و ریشه کن شدن فتنه داعش را تبریک گفت و اظهار کرد: استکبار با راه اندازی داعش قصد داشت کشور ما را به آتش بکشد و در حقیقت سوریه و عراق هدف فرعی آن‌ها بود.

وی تصریح کرد: در حالی که ایران اسلامی هدف اصلی فتنه‌های منطقه بود، اما همین کشور محور برچیدن فتنه‌ها شد و به برکت رشادت‌ها و جانفشانی‌های شیعیان برای نجات کشورهای منطقه، یقیناً آینده سوریه و عراق با محبت اهل بیت (ع) بیشتر گره خواهد خورد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند مکر دشمنان و منافقان را که قصد داشتند با راه اندازی داعش بر منطقه مسلط شده و به اهداف شوم خود دست پیدا کنند به خودشان بازگرداند و امروز مشاهده می‌کنیم همان تروریست‌های تکفیری در حالی که آموزش دیده‌اند و خوی درندگی‌شان بیشتر شده است، به کشورهای خود باز می‌گردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: روزگاری آمریکایی‌ها بر حاکمان کشور ما مسلط بودند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیلی محکمی از ما خوردند و دستشان از کشور ما کوتاه شد و ان‌شاءالله روزی فرا خواهد رسید که آن‌ها مجبور می‌شوند کیلومترها از کشور ما فاصله بگیرند و هراس داشته باشند که در تیررس ما قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترجمه نهج‌البلاغه و خطبه متقین پرداخت و عنوان کرد: «همام» انسانی با ایمان، با تقوا و هم صحبت امیرالمؤمنین (ع) بود و صحبت‌های آن حضرت را درک می‌کرد و لیاقت شنیدن سخنان و پندهای حضرت را داشت.

عابدینی اضافه کرد: «همام» از امام علی (ع) تقاضا کرد که بیشتر از علوم دینی برای او بگوید و جلوه‌های بیشتری از دین را برای او باز کند و این لیاقت و شایستگی در «همام» وجود داشت و امام نیز خطبه متقین را به او عرضه داشتند.

امام جمعه قزوین به تشریح تقسیم بندی امام علی (ع) از انسان‌ها پرداخت و تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند عده‌ای هستند که خدا را از ترس عبادت می‌کنند و این روش بردگان است و بندگان حقیقی نباید با این روش به عبادت خداوند بپردازند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند عده‌ای دیگر هستند که عبادت و بندگی خداوند را به فضای تجارت تبدیل کرده‌اند و و چون باری‌تعالی بهشت را در عوض عبادت و بندگی هدیه می‌کند، آن‌ها به این خاطر به عبادت مشغول هستند.

نماینده ولی فقیه به تشریح دسته سوم انسان ها از نگاه امام علی (ع) پرداخت و تأکید کرد: دسته سوم کسانی هستند که خداوند را از روی حب و شوق عبادت می‌کنند و اگر بهشت و جهنمی هم در کار نباشد، دست از عبادت بر نمی‌دارند و این همان مشی و مرام آزادگان عالم است.

عابدینی یادآور شد: امام حسین (ع) در مقابل مکر و حیله یزیدیان زمانشان فریاد برآوردند و فرمودند مگر نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و باطل مهم شمرده شده است؟!

وی در این خصوص افزود: رسالت امروز رسانه‌ها نیز همین است و باید در مقابل ظلم‌ها و ستم‌هایی نظیر زمین خواری‌ها فریاد برآورند و در مقابل کسانی که چشم در چشم ما نگاه می‌کنند و به حقوق مردم تعدی می‌کنند با جدیت بایستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم در حالی که برخی‌ها زمین‌هایی که از اجدادشان به آن‌ها به ارث رسیده است را وقف عموم می‌کنند، برخی دیگر که در جایگاه حافظ منافع ملت قرار دارند به حقوق مردم تعدی کرده و زمین‌های بیت‌المال و زمین‌های مردم مظلوم را به یغما می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: وقتی اوضاع به این مرحله می‌رسد و ظلم در جامعه رواج پیدا می‌کند و مردم نیز سکوت اختیار می‌کنند، امام حسین (ع) آرزو می‌کند که خداوند را ملاقات کند و مرگ را در این شرایط راه سعادت معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) برخی را عبید دنیا معرفی می‌کند که تنها جاذبه‌ها و مطامع دنیایی برایشان جذابیت دارد و دین تنها بر سر زبانشان است و مانند منافقان رفتارهای دوگانه از آن‌ها سر می‌زند و تا زمانی که با دین اموراتشان می‌گذرد با آن همراهی می‌کنند.

عابدینی افزود: رسانه در جایگاه مؤذن قرار دارد و باید بساط ستمگران، منافقان، مستکبران، فتنه‌گران و کسانی که طماع هستند و هیچ خیری برای مردم نمی‌خواهند را به خطر بیندازد، به گونه‌ای که آن‌ها نتوانند آن رسانه را تحمل کنند.

امام جمعه قزوین به ادامه صحبت امیرالمؤمنین (ع) با «همام» پرداخت و اضافه کرد: امام علی (ع) خطاب به «همام» فرمودند اهل تقوا و نیکومدار باش و بدان که خداوند با اهل تقوا و اهل احسان است.

وی بیان کرد: «همام» با شنیدن سخنان حضرت به شوق آمد و از ایشان تقاضا کرد تا ویژگی‌های متقین را برای او به گونه‌ای شرح دهد که به خوبی جایگاه آن‌ها را درک کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند خداوند این عالم، آدم و آسمان‌ها را آفرید در حالی که ذره‌ای نیاز به عبادت آن‌ها نداشت و از معصیت آن‌ها نیز ذره‌ای به دامن کبریایی خداوند ضرری وارد نمی‌کند.

این مفسر نهج‌البلاغه در پایان گفت: امام علی (ع) می‌فرماید متقین کسانی هستند که کارهایشان صاحب ارزش است، اهل فضیلت هستند و بهترین شما کسی است که در تقوا توانسته قدمی بردارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان