۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جلوگیری از ساخت ۲۱۴ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی
کد خبر: ۲۶۸۵۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳۰ ساعت: ۷:۴۳ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان قزوین صورت گرفت؛

جلوگیری از ساخت ۲۱۴ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی

از ساخت ۲۱۴ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی در شهرستان قزوین جلوگیری شد.

جلوگیری از ساخت ۲۱۴ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی
عباس آقا علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شش ماهه اول سالجاری از اجرای بیش از 214 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان جلوگیری شد.

وی افزود: در راستای اجرای ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، با تلاش کارشناسان امور اراضی و مراکز 6 گانه جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از ساخت و ساز این میزان بنای غیر مجاز که در مراحل اولیه ساخت در زمین های کشاورزی بودند جلوگیری شد.

این مسئول بیان کرد: از این تعداد بنای غیر مجاز؛ 28 مورد مربوط به مرکز جهاد کشاورزی الموت شرقی، 24 مورد الموت غربی، 63 مورد اقبال لاهوری، 46 مورد کوهین، 27 مورد طارم و 26 مورد رجائی دشت از توابع این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند.

وی اذعان کرد: در این زمینه براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است.

علیخانی تصریح کرد: آمادگی دریافت گزارش‌های مردمی در حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی را به منظور حفاظت از بستر تولید را داریم و شهروندان عزیز نیز می‌توانند برای اطلاع رسانی و پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی با سامانه 131 به صورت شبانه روزی تماس برقرار کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان