۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین امروز بجای روزنامه نگاری، روزنامه داری می‌کنیم/ مدیران به نقدپذیری عادت نکرده اند
کد خبر: ۲۶۸۱۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۱ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

امروز بجای روزنامه نگاری، روزنامه داری می‌کنیم/ مدیران به نقدپذیری عادت نکرده اند

استاندار قزوین گفت: امروز ما بجای روزنامه نگاری، روزنامه داری می‌کنیم؛ البته این حوزه هم کار سخت و ارزشمندی است اما باید به جایی برسیم که روزنامه نگاری کنیم.

امروز بجای روزنامه نگاری، روزنامه داری می‌کنیم/ مدیران به نقدپذیری عادت نکرده اند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری قزوین اظهار کرد: توسعه مقوله ای است که در جوامع مختلف تعاریف متفاوتی دارد و تعریف آن بهره برداری از همه شرایط داخلی و خارجی برای افزایش کیفیت و در همه حوزه‌هاست.

وی افزود: توسعه فرهنگی و سیاسی و اقتصادی به تنهایی امکانپذیر نیست و باید همه حوزه‌ها همسان توسعه و رشد پیدا کنند والا ما با یک تفاوت طبقاتی مواجه خواهیم شد.

این مسئول بیان کرد: معتقدم توسعه حاصل اراده است و جامعه باید برای رشد خود اراده کند، در برخی مناطق مردم فقط به رشد معیشتی خود فکر می‌کنند.

وی ادامه داد: اراده حاصل آگاهی است و جامعه بدون اگاهی توان توسعه را ندارد؛ یکی از ظرفیت‌ها و امکانات برای توسعه رسانه‌ها هستند.

زاهدی عنوان کرد: رسانه امروز از حالت خبررسانی که بخشی از فعالیت رسانه است گذشته و در گزارش‌ها و تحلیل‌ها، اگاهی رسانی مهم است که باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی رسانه در حوزه آگاهی رسانی برای توسعه جامعه است، گفت: ما باید جامعه درون و بیرون را نسبت به توسعه آگاه کنیم؛ یعنی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری و اقتصادی و فرهنگی را به بیرون از استان به کل کشور و حتی جهانی معرفی کنیم.

استاندار قزوین ابراز کرد: رسانه‌های محلی مشکل اقتصاد رسانه را دارند که حل نشده است از سوی دیگر ماندگاری رسانه‌ها بحث مهمی است، ما باید جلساتی با خانه مطبوعات داشته باشیم و کارگروهی تشکیل شود و مشکلات را با دکتر انتظامی مطرح و پیگیری کنیم.

وی اذعان کرد: اگر اختیارات حوزه رسانه‌ها در حوزه کاری استانداران قرار داشت تا به امروز مشکلات رسانه‌ها حل شده بود.

این مسئول تاکید کرد: همه باید سعی کنیم خبرنگاران ما حرفه ای تربیت شوند؛ زیرا به توسعه استان کمک خواهد کرد، این شغل درآمدزایی و آینده شغلی ندارند برای همین کمتر خبرنگار حرفه ای تربیت می‌شود.

وی درباره حضور مدیران نالایق در پست‌های مدیریتی استان گفت: ما در انتصابات اگر با استدلال قابل قبولی مدیری را جابجا کنیم و تصمیمات نسبتا درستی باشد،  به مشکل نخواهیم خورد؛ ما نباید اشتباهات گذشته خود را تکرار کنیم.

زاهدی بیان کرد: اگر دوستان رسانه با من همکاری کنند در حوزه فرهنگ قدم‌های خوبی برمی‌داریم؛ زیرا علاقه شخصی ام حوزه فرهنگ است.

وی ابراز کرد: شورای خوشنویسی را طی روزهای آینده تشکیل می‌دهیم و برای برگزاری دوسالانه تلاش خواهیم کرد تا پایتخت خوشنویسی حفظ کنیم.

استاندار قزوین عنوان کرد: امروز ما بجای روزنامه نگاری، روزنامه داری می‌کنیم؛ البته این حوزه هم کار سخت و ارزشمندی است اما باید به جایی برسیم که روزنامه نگاری کنیم.

وی گفت: از هیچ روزنامه ای شکایت نمی‌کنم حتی نشریه ای که مرا تهدید به قتل کرد اما شکایتی نکردم، باید فضای رسانه ای حوزه امنی برای اصحاب رسانه باشد.

این مسئول تاکید کرد: انتقاد را می‌پذیرم و باید پاسخ نقد و مطالبه رسانه‌ها داده شود و کتبی رونوشت به استانداری ارسال شود.

وی گفت: متاسفانه به دلیل مسایل مالی رسانه‌ها دستشان برای نقد می‌لرزد و مدیران ما هم به نقدپذیری عادت نکرده اند؛ معتقد نیستم که هرکس نقد می‌کند باید راه حل هم ارائه دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان