۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نرخ بیکاری استان قزوین در تابستان ۱۱.۱ درصد بود
کد خبر: ۲۶۷۵۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۹ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

نرخ بیکاری استان قزوین در تابستان ۱۱.۱ درصد بود

استاندار قزوین گفت: نرخ بیکاری استان در پایان سال گذشته۱۱.۶درصد و تابستان امسال ۱۱.۱درصد بود که نشان می‌دهد نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.

نرخ بیکاری استان قزوین در تابستان ۱۱.۱ درصد بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان که ظهر امروز(سه شنبه) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در مرفه ترین نقاط کشور بالاترین آمار طلاق را داریم باید نسبت به تقویت مهارت‌های زندگی اقدام کنیم.

وی افزود: در جوامع ما تعریف درستی از زندگی زناشویی برای جوانان وجود ندارد که این امر موجب شده بیشترین آمار طلاق مربوط به یکی دو سال اول زندگی باشد.

این مسئول اضافه کرد: نظام و دولت باید به موضوع تأمین اجتماعی عنایت ویژه ای داشته باشند و تمام خدماتی که ارائه می‌شود باید معطوف به توانمندسازی باشد.

زاهدی ادامه داد: این اقدام موجب می‌شود فقط افرادی که به هیچ عنوان توانایی کار کردن ندارند تحت پوشش سازمان‌های مربوطه قرار گیرند و خدمات کافی دریافت کنند.

وی عنوان کرد: نرخ بیکاری استان در پایان سال گذشته ۱۱.۶درصد و تابستان امسال ۱۱.۱درصد بود که نشان می‌دهد نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.

با نرخ تسهیلات ۱۸درصد اداره واحدهای تولیدی مشکل است
استاندار قزوین تصریح کرد: اگر به ظرفیت‌های استان بیشتر توجه کنیم می‌توان با بهره مندی از این ظرفیت‌ها بخشی از معضلات اقتصاد و تولید کشور را مرتفع کرد.

وی گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی توانمندی در استان وجود دارد اما با نرخ تسهیلات ۱۸درصد که با احتساب هزینه‌های دیگر به بیش از ۲۰درصد می‌رسد با مشکل روبرو می‌شوند.

استاندار قزوین بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم شرکت‌های بزرگی که تحت نظارت وزارت تعاون فعالیت می‌کنند هر کدام به عنوان معین اقتصاد مقاومتی در استان‌ها مسئولیت بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی علم و فناوری در استان طراحی شده است که همین شرکت‌های بزرگ تحت نظارت وزارت تعاون می‌توانند برای اجرای آن همکاری کنند.

زاهدی یادآور شد: کمیته امداد استان کار خوبی در بحث انرژی‌های نو آغاز کرده است که با استفاده از آن مددجویان به لحاظ اقتصادی توانمند می‌شوند؛ اما برای تأمین منابع باید به این سازمان‌ها کمک شود.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان