۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نمی‌توانیم قانع شویم مبانی شرعی در بانک‌ها کاملاً رعایت می‌شود
کد خبر: ۲۶۷۱۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۹ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نمی‌توانیم قانع شویم مبانی شرعی در بانک‌ها کاملاً رعایت می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین رئیس جدید شعب بانک‌های ملی استان قزوین گفت: نمی‌توانیم خودمان را قانع کنیم که مبانی شرعی در بانک‌ها کاملاً رعایت می‌شود.

 نمی‌توانیم قانع شویم مبانی شرعی در بانک‌ها کاملاً رعایت می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار رئیس جدید شعب بانک‌های ملی استان قزوین اظهار کرد: نگاه همه کسانی که دغدغه پیروزی انقلاب را داشتند این بود که انقلاب اسلامی از هر حیث به پیروزی دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: هدف از پیروزی انقلاب صرفاً این نبود که پادگان‌ها در اختیار نیروهای انقلابی قرار بگیرد، ارتش اسلامی شود، سپاه پاسداران و بسیج مردمی ایجاد شود، بلکه اهداف بزرگ‌تری وجود داشت که باید محقق شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر اقتصادمان بر لشگر ربا پیروز شود و مستضعفان ما در مقابل مستکبران جایگاه حقیقی خود را پیدا و اثبات کنند، پیروزی انقلاب در این بخش نیز محقق شده و زندگی مردم صاحب برکت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها دینی شود، افزود: در سوره بقره تأکید شده است خداوند اراده کرده تا ربا را نابود کند و صدقات و بنیان‌های شرعی و دینی را توسعه و رشد دهد و آن‌هایی که بر ربا اصرار دارند آماده جنگ با خدا و رسول خدا باشند.

با تغییر شکل ربا، این منکر ریشه کن نخواهد شد

وی با بیان اینکه با تغییر شکل ربا، این منکر بزرگ ریشه کن نخواهد شد، خاطرنشان کرد: اگرچه مسئولان و مدیران تلاش می‌کنند تا قراردادهای بانکی را به گونه‌ای تنظیم کنند که مشکلات شرعی به وجود نیاید، اما نمی‌توانیم خودمان را قانع کنیم که مبانی شرعی در بانک‌ها کاملاً رعایت می‌شود.

عابدینی اضافه کرد: اگر ربا در جامعه به وجود بیاید، عوارض بسیاری را متوجه مردم می‌کند و ورشکستگی اقتصادی، بی‌برکتی، قاطی شدن حرام با حلال و شکاف اقتصادی از جمله آن‌ها خواهد بود.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: باید بانک‌ها از کارشناسانی که بدون رودربایستی مسائل شرعی و قرآنی را بیان می‌کنند، مشورت بگیرند زیرا مشکلات موجود با ملاحظه کاری‌ها اصلاح نخواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان