۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رئیس جمهور آمریکا گستاخ و بی‌خبر از آینده بحرانی ایالات متحده است/ رهنمودهای رهبری را در اقتصاد مقاومتی، اقتدار نظامی و وحدت بکار بگیریم
کد خبر: ۲۶۶۷۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۱ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

رئیس جمهور آمریکا گستاخ و بی‌خبر از آینده بحرانی ایالات متحده است/ رهنمودهای رهبری را در اقتصاد مقاومتی، اقتدار نظامی و وحدت بکار بگیریم

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا گستاخ، کم‌تجربه و بی‌خبر از آینده بحرانی ایالات متحده است، گفت: سپاه پاسداران تنها پناهگاه قربانیان تروری است که امثال ترامپ ایجاد کرده اند.

رئیس جمهور آمریکا گستاخ و بی‌خبر از آینده بحرانی ایالات متحده است/ رهنمودهای رهبری را در اقتصاد مقاومتی، اقتدار نظامی و وحدت بکار بگیریم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین  در مسجدالنبی(ص) با اشاره به گستاخی‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا، وی را رئیس جمهوری کم تجربه و بی خبر از آینده بحرانی ایالات متحده معرفی کرد و افزود: در مقابل گستاخی‌های رئیس جمهور آمریکا این آیه از قرآن را یادآور می‌شویم که خداوند می‌‌فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم»، هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان آماده سازید و اسب‌های ورزیده برای میدان نبرد محیا کنید، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید!

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا می‌گوید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تروریست است، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل امثال شما که تروریست بین الملی هستید و کشتار جمعی انجام می دهید، ایستادگی کرده و برای جلوگیری از اقدامات تروریستی که شما آتش آن را افروختید و برنامه ریزی کردید، ایستادگی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: سپاه تنها نیرویی است که از عهده این داعشی‌های تروریست که شما به جان کشورهای اسلامی انداختید برآمده است، آنها را به باد ذلت کشانده و بساطشان را از کشورهای اسلامی برچیده است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: زمانی که ما سخنان شیطانی و استکباری آمریکایی‌ها را می‌شنویم بیشتر از گذشته قدر این آیه قرآنی را می دانیم که «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» و هم خدا را شاکریم این آیه بر سینه ستبر عزیزان سپاهی ما نشسته است و با آن زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید با دشمن به زبان خودش سخن گفت، افزود: ترامپ باید زبان تند و مقابله گرانه را بشنود و باید با همین زبان با او سخن گفت؛ مطمئناً در مقابله با توطئه گری دشمن این نوع سخن گفتن تاثیر می گذارد و آنها را زمین گیر می‌کند.

عابدینی بیان کرد: ما امروز بیش از گذشته این نکته را درک می‌کنیم که باید با عمل به رهنمودهای امام و رهبری خود که برگرفته از مبانی دینی و آیات قرآنی است عمل کرده و در اقتصاد مقاومتی، اقتدار نظامی، وحدت و همدلی ملی، گوش به فرمان ایشان باشیم.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: ما می‌دانیم که تا امروز آمریکا هر کشوری را که قصد نابودی آن را داشته، ابتدا خلع سلاح کرده است؛ در لیبی، عراق و دیگر کشورهای دیگر همین اقدام را کرد و بعد جنگ به راه انداخت.

وی ابراز کرد: در کشورهایی که مورد تجاوز آمریکا قرار گرفتند، دشمن ابتدا به زبان عده ای که به ظاهر خودی بودند اما سرود استکباری می سرودند، انداخت که ما به نیروی نظامی و موشک احتیاج نداریم و باید مذاکره کنیم و سپس توطئه خود را ادامه داد.

سپاه پاسداران تنها پناهگاه قربانیان ترور است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: استکبار جهانی ابتدا از نظر اقتصاد و اقتدار نظامی و وحدت و همدلی ما را خلع سلاح می‌کند؛ وقتی در حوزه اقتصاد دستمان پیش بیگانگان دراز باشد؛ در این شرایط با یک حمله نظامی کوچک نابود خواهیم شد.

امام جمعه قزوین گفت: امروز متوجه می‌شویم که چرا باید نشان سپاه پاسداران آیه " وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ" باشد و شعار همه بسیجیان و ارتشی‌ها و نیروهای مسلح ما همین آیه است تا با همین اقتدار و عزت پیش برویم.

وی با بیان اینکه موضوع استقلال کردستان عراق یک پشت صحنه و یک ظاهری دارد، گفت: در پشت صحنه استقلال کردستان عراق و آن هم در شرایطی که آتش جنایات داعشی ها خاموش شده بود و طعم شکست را چشیدند، موضوع استقلال کردها پیش آمد.

عابدینی ادامه داد: در واقع استقلال کردستان عراق همان فتنه داعش است که در چهره دیگری نمایان شده، برای اینکه ادامه شرارت‌های داعشی و نقشه آنها پیگیری شود.

خطیب جمعه قزوین افزود: استکبار جهانی قصد دارد مردم شریف کردستان عراق را دچار زحمت کند و بین مسلمان اختلاف ایجاد شده و کشور مسلمان عراق را تجزیه کند و رژیم غاصب دیگری مانند اسرائیل را در منطقه ایجاد کند.

وی بیان کرد: همه شواهد و قرائن نشان دهنده این است که دشمنان و استکبار جهانی در موضوع استقلال کردستان عراق دچار شکست خواهند شد و کشور عراق مستقل خواهد ماند و مردم کرد هم شریف تر، آگاه تر، وفادارتر و بیدارتر از آن هستند که فریفته نقشه های استکبار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: شاه تا زمانی که قدرت را در اختیار داشت، عده ای خود را نوکر دربست شاه می دانستند اما همینکه انقلاب به پیروزی رسید همه چیز تغییر پیدا کرد و برخی‌ها قلباً تغییر کردند اما برخی ظاهراً تغییر کردند و همچنان انتظار شاه را می‌کشند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در شرایط کنونی که بحث حیله‌های جدید آمریکایی، لغو برجام، فتنه انگیزی‌های دشمن و تضعیف نیروهای نظامی و قوه قضائیه مطرح است، برخی‌ها که تا دیروز رویکرد متفاوتی داشتند، تلاش می‌کنند تا مواضع خود را تغییر دهند و مواضع جدیدی اتخاذ کنند.

عابدینی یادآور شد: این تغییر لحن اگر برای رضای خدا باشد، همه خوشحال می‌شویم و از آن استقبال می‌کنیم اما اگر حیله، نیرنگ و نفاق دیگری پشت این تغییر لحن باشد، پسندیده نیست و آن کسی که با دروغ و نفاق تغییر لحن می‌دهد، راه به جایی نخواهد برد.

وی اذعان کرد: همه کسانی که به خاطر اعتماد بی جا به دشمنان دین، مردم، مملکت، مقاومت اسلامی، قرآن و انقلاب منافع ملی را به خطر انداختند، اگر رفتارهایشان از روی نادانی بوده، جا دارد در پیشگاه خدا توبه و از مردم عذرخواهی کنند اما اگر از سر آگاهی و برای خدمت به اجانب، جاسوسی، منفعت طلبی و دشمنی بوده باید مجازات شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: ایام شهادت این یادگار کربلا بنابه روایتی در دو تاریخ 12 و 25 محرم است، براین اساس شهادت ایشان را به همه مسلمانان تسلیت عرض کرده و از خدای متعال درخواست داریم این امام عزیز شفیع همه ما در روز قیامت باشند.

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: امام زین العابدین(ع) پاسدار قیام سیدالشهدا(ع) بود و دعا می کنیم که این امام بزرگوار از انقلاب اسلامی ما که وابسته و ادامه دهنده قیام عاشورا بود پاسداری و حمایت بفرمایند.

وی در پایان گفت: مناسبت دیگر شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی است که از شهدای محراب در انقلاب ما هست و امیدواریم خداوند همه شهدا و امام شهدا را با انبیاء و اولیا محشور بفرمایند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان