۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جلسه شورای قرآنی استان برگزار شد
کد خبر: ۲۶۶۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۰ ساعت: ۱۲:۲۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور امام جمعه قزوین و استاندار؛

جلسه شورای قرآنی استان برگزار شد

با حضور امام جمعه قزوین و استاندار جلسه شورای قرآنی استان برگزار شد.

جلسه شورای قرآنی استان برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) جلسه شورای قرآنی استان قزوین برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای قرآنی استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، به پرهیز از نگاه‌های جزیره‌ای در حوزه قرآن تأکید کرد و افزود: یکی از اوصاف مهم نبی مکرم اسلام(ص) این است که ایشان «رحمت للعالمین» است و ضروری است ما نیز نگاه جامعی به حوزه قرآن داشته باشیم و از نگاه‌های جزیره‌ای پرهیز کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: قرآن نشان می‌دهد جوامع در دو راهی لغو، لهو و لعب با حکمت و معرفت قرار دارند و باید تلاش کنیم تا در خط کشی‌های قرآنی سرباز عرصه حکمت و معرفت باشیم چرا که عمق‌بخشی به این معنا، نجات دهنده جوامع بشری از معضلات و انحرافات خواهد بود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه قرآن کتاب حکمت است و انس با آن، انسان را متأثر و متحول خواهد کرد، یادآور شد: در منابع دینی تأکید شده اگر قرآن به کوه نازل شود آن را متلاشی می‌کند اما اگر انسانی دچار قساوت قلب شود، قلبش از سنگ سخت‌تر شده و هیچ اثری از مفاهیم قرآن نمی‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم قرآن مهجور بماند، افزود: اگر مطالعه و عمل به قرآن را محور زندگی خود قرار ندهیم و خود را با دستورات قرآنی هماهنگ نکنیم، در قیامت مغموم خواهیم شد.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین اهداف قرآن، شکستن بت‌های جناحی، گروهی و منفعتی بوده و اگر در دنیا دوستی‌هایمان با محور قرآن و تقوا صورت نگیرد، در قیامت با هم دشمن خواهیم شد و افسوس می‌خوریم چرا قرآن و تقوا را مبنای کار خود قرار نداده‌ایم.

عابدینی عنوان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرموده اگر قرآن را امام و جلودار خود قرار دهید، قرآن شما را تا بهشت هدایت و راهنمایی می‌کند اما اگر قرآن را پشت سر خود قرار دهید، به آتش دوزخ سوق داده خواهید شد.

امام جمعه قزوین در پایان تأکید کرد: باید تلاش کنیم در فعالیت‌های قرآنی جدیت داشته باشیم و خوشبختانه استاندار و همه مسئولان استان عزم و جدیت خوبی در این معنا دارند.

آقای عبدالمحمد زاهدی، استاندار نیز در این جلسه به اهمیت کارهای فرهنگی اشاره و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم قرآن مهجور بماند و همه باید در ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی جدیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید مباحث قرآنی همزمان در دو سطح عموم جامعه و سطح تخصصی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: روش سنتی جلسات قرآنی که در گذشته با محوریت یک روحانی در خانه‌ها برگزار می‌شود، نباید به فراموشی سپرده شود چرا که بسیار اثرگذار است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان