۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان مغفول واقع شده است
کد خبر: ۲۶۶۶۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۹ ساعت: ۸:۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان مغفول واقع شده است

استاندار قزوین بیان کرد: یکی از مسائلی که سال‌ها مورد غفلت واقع شده، مسئله آموزش مهارت‌های زندگی است که از وقوع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده و موجب ارتقای توانمندی و مصونیت فرد در آینده می‌شود.

آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان مغفول واقع شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین شب گذشته(سه‌شنبه) در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مهمی است که مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مسئولان نظام توجه ویژه‌ای به آن دارند.

وی افزود: دانش‌آموزان در سنی هستند که شخصت آنها در حال شکل‌گیری است و با تربیت صحیح می‌تواند دارای شخصیت مثبت و با تربیت ناصحیح، دارای شخصیت منفی و آسیب دیده شود.

لزوم توجه جدی به افزایش خلاقیت دانش‌آموزان
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تغییر رفتار در سنین بالا به سختی رخ می‌دهد؛ بنابراین بهترین سن برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از همان دوران مدرسه است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که سال‌ها مورد غفلت واقع شده، مسئله آموزش مهارت‌های زندگی است که از وقوع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، مهارت‌هایی همچون مهارت نه گفتن، اجتماعی بودن، مهارت تصمیم گیری و مقابله با بحران که موجب ارتقای توانمندی و مصونیت فرد در آینده می‌شود.

زاهدی عنوان کرد: نباید بگوییم که مطالب ما برای آموزش مهارت‌های زندگی قدیمی است؛ زیرا این مسئله در دنیا به موضوع مهمی تبدیل شده است به طوریکه به صورت روزمره مطالب جدیدی پیرامون مهارت‌های زندگی ارائه می‌شود و کتاب‌های جدیدی درخصوص این موضوع در دنیا به چاپ می‌رسد؛ بنابراین به روز شدن در ارتباط با مهارت‌های زندگی کار دشواری نیست و می‌توانیم به انواع آن دست یابیم.

وی با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان گفت: احساس مفید و باارزش بودن به ویژه در دوران نوجوانی و جوانی بسیار مهم است و اگر دانش‌آموزان وجود خود را مفید ندانند، ممکن است دچار افسردگی و پرخاشگری و یا فرار از مدرسه شوند.

استاندار قزوین بیان کرد: کارهای تربیتی و فعالیت‌هایی که موجب افزایش خلاقیت دانش‌آموزان می‌شود باید در راس برنامه‌ها قرار بگیرد؛ بنابراین باید خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان را ارتقاء داد و برای حل مشکلات اجتماعی و روانی از سنین کودکی، آموزش‌ها را شروع کرد.

وی افزود: باید به بحث مداخله در بحران بیشتر پرداخته شود و فردی که مورد مشاوره قرار می‌گیرد باید به مشاور خود اعتماد کند که در این زمینه دانش‌آموزان، بیشترین اعتماد را به معلمانشان دارد.

همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند
زاهدی افزود: نباید فقط به ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط مشاوران اکتفا کرد بلکه لازم است که معلمان نیز با سپری کردن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت بتوانند دانش‌آموز افسرده و یا مضطرب را شناسایی کرده و موجب کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شوند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در ارتباط با مباحث آموزشی و پرورشی متولی فقط آموزش و پرورش نیست؛ بلکه همه دستگاه‌ها و نهادها باید همکاری و کمک کنند.

وی در پایان گفت: باید از همه توانمندی‌های استان برای مباحث عمرانی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان