۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود
کد خبر: ۲۶۶۴۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۳ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید بسرعت در مسیر تغییر روش‌های سنتی به مدرن اقدام کنیم و اعتبار مورد نیاز برای مدیریت منابع آبی را تامین کنیم.

بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین شب گذشته(چهارشنبه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری اظهارداشت: در سفر ریاست جمهور به استان اجرای ۲۰ هزار هکتار ابیاری مدرن تصویب شد که تاکنون ۱۰ هزار هکتار آن عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید بسرعت در مسیر تغییر روش‌های سنتی به مدرن اقدام کنیم و اعتبار مورد نیاز برای مدیریت منابع آبی را تامین کنیم.

متقی فرد یادآورشد: تولید محصولات کشاورزی استان قزوین بالغ بر ۵ میلیون تن است که در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی ایفا می‌کنیم؛ لذا باید با همراهی دستگاه‌های اجرایی و تزریق اعتبارات مناسب سرعت اجرای طرح‌های نوین کشاورزی را بالا ببریم.

ایجاد ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در استان قزوین

وی گفت: توسعه کشت‌های گلخانه ای از راهکارهای مهم در مدیریت منابع آبی و افزایش سطح زیر کشت و تولید محسوب می‌شود که در این راستا طرح بزرگ ایجاد ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در استان قزوین کلید خورده است.

این مسئول تصریح کرد: با کشت گلخانه ای میزان تولید تا سه برابر اضافه شده و راندمان نیز ارتقاء می یابد و در کنار آن شاهد کاهش قابل توجه مصرف آب هستیم لذا باید با سرعت به سمت توسعه کشت‌های گلخانه ای گام برداریم.

متقی فرد تصریح کرد: توجه به اقتصاد کشاورزی باید جدی گرفته شود و تغییر الگوی کشت با توجه به حساسیت تامین مواد غذایی کشور باید با دقت و نگاه کارشناسی صورت گیرد.

متقی فرد با بیان موارد ابلاغی در سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و دستور ریاست جمهور در مدیریت منابع آبی خواستار همکاری استانداری در اجرای طرح‌های نوین کشاورزی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان