۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آغاز طرح توزیع یک وعده غذای‌گرم در ۵۰ مهدروستایی
کد خبر: ۲۶۶۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۳ ساعت: ۱۱:۴۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی بهزیستی استان خبر داد:

آغاز طرح توزیع یک وعده غذای‌گرم در ۵۰ مهدروستایی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: طرح تامین یک وعده غذای گرم در کلیه مهدهای روستایی و حاشیه شهر در استان اجرا می‌شود.

آغاز طرح توزیع یک وعده غذای‌گرم در ۵۰ مهدروستایی
بهاره رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: طرح تامین یک وعده غذای گرم در کلیه مهدهای روستایی و حاشیه شهر از 16 مهر ماه سال جاری در استان اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌مندی دو هزار و 112 کودک در 50 مهد روستایی و حاشیه شهر از یک وعده غذای گرم گفت: وضعیت رشد کودکان 6-3 سال روستامهدها براساس شاخص وزن و قد در ابتدای و انتهای طرح بررسی خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اضافه کرد: این برنامه هر‌ساله براساس شاخص نسبت تعداد کودکان مبتلا به سوءتغذیه به تعداد کودکان پذیرش‌شده در روستامهدها، قبل و بعد از اجرای طرح ارزیابی می‌شود.

به گفته رحمانی، سرانه هر وعده غذای گرم برای هر کودک 20 هزار ریال پیش‌بینی شده است که در پنج روز از هفته و به مدت 130 روز در سال اجرا می‌شود.

وی سوء تغذیه در کودکان زیر 6 سال به‌صورت کم وزنی، کوتاه قدی، کمبود ریز مغذی‌ها در افراد جامعه را به‌عنوان یک مشکل عمده مطرح کرد و افزود: کمبود این ریز مغذی‌ها با عوارض متعدد از جمله اختلال رشد جسمی و تکامل مغزی، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت یادگیری، افت تحصیلی، افزایش موارد ابتلا به بیماری‌ها و پوکی استخوان، نهایتاً با کاهش توانمندی‌های ذهنی و جسمی افراد همراه است.

رحمانی خاطرنشان کرد: در بهبود وضع تغذیه کودکان، چهار مولفه اساسی شامل درآمد، دسترسی به غذا، فرهنگ تغذیه‌ای و دسترسی به خدمات‌بهداشتی هدف مداخلات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان بهزیستی به منظور تغییر فرهنگ تغذیه و کمک به تامین بخشی از نیازهای غذایی کودکان مناطق محروم روستایی، اقدام به ارائه یک وعده غذای‌گرم و آموزش به خانواده کودکان پذیرش‌شده در روستامهدها کرده است.

رحمانی با تاکید بر ضرورت کمک به بهبود تغذیه و آموزش کودکان زیر 6 سال نیازمند در مناطق محروم و روستایی بیان کرد: افزایش آگاهی کودکان در زمینه آشنایی با گروه‌هاي غذایی، میان وعده‌هاي غذایی مناسب، بررسی ارتقاء آگاهی خانواده‌ها و مدیران و مربیان مهدها در زمینه تغذیه و رشد، اصلاح عادات و ایجاد رفتار تغذیه‌اي صحیح در کودکان و ترغیب خانواده‌ها جهت استفاده از خدمات روستا مهدها از دیگر اهداف این طرح است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان