۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۴واحد تولیدکننده برق در نواحی صنعتی استان افتتاح می‌شود
کد خبر: ۲۶۵۸۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۸ ساعت: ۹:۴ ↗ لینک کوتاه

طی یک ماه آینده؛

۴واحد تولیدکننده برق در نواحی صنعتی استان افتتاح می‌شود

طی یک ماه آینده؛ ۴واحد تولیدکننده برق در نواحی صنعتی استان افتتاح میشود، پیش از این نیز۸ واحد تولیدکننده برق با مقیاس کوچک به بهره برداری رسیده بود.

 ۴واحد تولیدکننده برق در نواحی صنعتی استان افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، شهريار كشاروز معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی قزوین شب گذشته(دوشنبه) در پايان اولين جلسه كارگروه ويژه بررسي و پايش قراردادهاي راكد نيروگاههاي مقياس كوچك اظهار داشت: در راستای عدم اجراي تعهدات قراردادي واحدهاي احداث كننده نيروگاه مولد برق مقياس كوچك ( CHP ) در شهركها و نواحي صنعتي استان 12 پرونده بررسی شد.
وی افزود: پرونده های نواحی صنعتی با حضور نمايندگان شركتهاي توزيع نيروي برق، گاز ، سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت و معدن استان مورد بررسي قرار گرفت.

این مسوول با اشاره به تصميم كميته پايش اذعان کرد: از 12 پرونده مورد بررسي 4 مورد به هيئت حل اختلاف و داوري جهت طي مراحل فسخ قرارداد ارجاع و مابقي با اعطاي مهلت مقرر شد در اسرع وقت نسبت به تكميل ساخت و ساز و نصب ماشين آلات و راه اندازي آن اقدام کنند.

معاون برنامه ريزي شركت شهركهاي صنعتي استان از واگذاري 43 قرارداد به متقاضيان احداث نيروگاه مقياس مولد برق خبر داد.

وی تصريح كرد: همگام با اجرای سیاست‌های حمایتی دولت در تأمین برق واحدهای صنعتی متوسط و کوچک نسبت به استقرار چندین واحد نیروگاه مقیاس کوچک اقدام شده است.

كشاورز در ادامه گفت: تاكنون 8 واحد توليد كننده برق مقياس كوچك در شهركهاي صنعتي كاسپين 1، ليا، حيدريه با ظرفیت توليد 18 مگاوات برق به بهره‌برداری رسیده است و 4 واحد در شهركهاي صنعتي كاسپين2 و آراسنج ونواحي صنعتي دانسفهان و اسفرورين در مرحله توليد آزمايشي بوده كه كمتر از يكماه آينده به بهره برداري مي رسند.

وی با اشاره به مزیت‌های احداث نیروگاه‌های برق در شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش بهره‌وری، استفاده از سوخت طبیعی گاز و افزایش پایداری شبکه برق از جمله مهم‌ترین مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان