۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین عدم‌سرمایه گذاری تهیه کنندگان برای ساخت فیلم سینمایی در استان/ فضای شهرت در قزوین وجود ندارد
کد خبر: ۲۶۵۶۰۱ نویسنده: حسن لطفی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۱ ساعت: ۶:۵۵ ↗ لینک کوتاه

فیلم‌نامه نویس قزوینی تصریح کرد

عدم‌سرمایه گذاری تهیه کنندگان برای ساخت فیلم سینمایی در استان/ فضای شهرت در قزوین وجود ندارد

نویسنده، فیلم نامه نویس قزوینی بیان کرد: ساخت فیلم سینمایی در استان قزوین با مشکلات فراوانی روبروست و یکی از آنها عدم سرمایه گذاری تهیه کنندگان است.

عدم‌سرمایه گذاری تهیه کنندگان برای ساخت فیلم سینمایی  در استان/ فضای شهرت در قزوین  وجود ندارد
حسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به بالا بودن سطح سینماگران قزوینی اظهار کرد: دفتر سینما جوان استان قزوین جزو 5 دفتر سینمایی مطرح کشور است و در اینجا هنرمندان با استعدادی پرورش پیدا می‌کنند که توانسته اند در جشنواره‌های بین المللی جایزه کسب کنند.

وی در ادامه افزود: افرادی مانند محمدرضا تیموری که اخیرا در جشنواره سینما مستند مستقل جایزه کسب کرد، از هنرمندان پرورش یافته در این فضا و سرمایه‌های استان است که متاسفانه به آنها توجه نمی‌شود و همین مسئله باعث دورشدن آنها از فضا قزوین می‌شود.

این فیلم نامه نویس در مورد فضای شهرت هنرمندان در استان قزوین اذعان کرد: متاسفانه در استان قزوین فرهنگ شهرت یافتن وجود ندارد، همانطور که عارف و عبید شاعران مطرح قزوینی در مورد این مشکل موجود اشعاری سروده اند و هنوز هم این نگرانی برای هنرمندان و به طور ویژه سینماگران وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که فضا سینمایی استان قزوین دیده نمی‌شود، عدم تعصب بین هنرمندان است، عده ای از سینماگران تعصبی به شهر و زادگاه خود ندارند و به همین دلیل در هنگام کسب موفقیت‌ها گذشته خود را فراموش می‌کنند.

این کارگردان قزوینی اذعان کرد: یکی از دلایلی که عامل این دلزدگی سینماگران نسبت به شهرشان شده، عدم حمایت و تقدیر از آنهاست؛ چندتن از سینماگران مطرح کشوری را می‌شناسم که جوایز بین المللی دارند اما علاقه مند هستند که در شهر خود کار کنند و در بین همشهریان خود تقدیر شوند.

سطح سینماگران قزوینی بالاست
وی اظهار کرد: فیلم نامه نویسان شهر قزوین در سطح بالایی قرار دارند و در گزارش جدید رتبه بندی فیلم نامه نویسی در کشور در مرتبه بالایی قرار گرفته اند؛ این موضوع نشان می‌دهد فیلم سازان در استان آموزش صحیح می‌بینند و قابلیت آن را دارند که در پروژه‌های بین المللی فعالیت کنند.

وی در مورد عدم استقبال مردم قزوین از سینما و فیلم‌های سینمایی اذعان کرد: فضای سینمایی استان قزوین متأثر از کل کشور است و همانگونه که مردم در سطح کشور از سینما استقبال نمی‌کنند، این رویه در قزوین نیز وجود دارد.

لطفی با اشاره به وجود رقیب برای سینما در کشور ما گفت: تلویزیون، ماهواره، شبکه‌های خانگی و عدم رعایت قانون کپی رایت از جمله رقبای سینما هستند و چون فضای دسترسی به آنها بیشتر وجود دارد به همین دلیل مردم رغبتی بیشتر به آنها نشان می‌دهند.

این نویسنده ادامه داد: متاسفانه در قزوین دو سالن سینما داریم که از کیفیت آنچنانی برخوردار نیستند و همین موضوع دلیلی برای عدم توجه مردم است؛ البته چند سالی است که سالن سینمایی موجود در قزوین ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: ساخت فیلم سینمایی در استان قزوین با مشکلات فراوانی روبروست و یکی از آنها عدم سرمایه گذاری تهیه کنندگان است.

این نویسنده قزوینی در مورد اختلافات موجود بین سینماگران قزوینی عنوان کرد: در بین سینماگران بیشتر از دیگر هنرمندان ارتباط دوستانه وجود دارد و اختلافات موجود سلیقگی است.

وی در پایان گفت: هرکسی در هنر جایگاه خودش قرار دارد و ما از افراد برتر از خودمان استقبال می‌کنیم؛ هر هنرمندی در حوزه کاری خود می‌تواند برتر باشد و این اختلافات سلیقه نمی‌تواند سینماگران را از هم جدا کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان