۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هیأت مقدماتی ورزشکاران ایران وارد «عشق‌آباد» شد
کد خبر: ۲۶۵۲۰۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

هیأت مقدماتی ورزشکاران ایران وارد «عشق‌آباد» شد

هیأت مقدماتی کاروان ایران در بازهای آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی وارد «عشق‌آباد» پایتخت کشور ترکمنستان شد.

هیأت مقدماتی ورزشکاران ایران وارد «عشق‌آباد» شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبح قزوین در ترکمنستان، هیأت مقدماتی کاروان ایران  در بازهای آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی عصر دیروز از طریق مرز زمینی «باجگیران» وارد «عشق‌آباد» پایتخت کشور ترکمنستان شد.

نمایندگان سفارت ایران در عشق‌آباد و نیز مقامات سیاسی و ورزشی دولت ترکمنستان، کمیته ملی المپیک و نیز ستاد برگزاری بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی عشق‌آباد 2017، از کاروان ورزشکاران ایران در بازهای آسیایی عشق‌آباد استقبال کردند.

«اصغر رحیمی» رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی در عشق‌آباد را سرپرستی می‌کند.

تاریخ اعزام تیم‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران به بازهای مذکور از 21 الی 31 شهریور ماه برنامه ریزی شده‌ است.

کاروان جمهوری اسلامی ایران قرار است با 214 ورزشکار شامل 148 مرد و 68 زن به منظور مشارکت در این مسابقات به ترکمنستان اعزام شود و در همه رشته‌ها به جز دنس‌اسپورت شرکت‌کننده خواهد داشت.

«سارا سادات خادم الشریعه» عضو تیم شطرنج سایپا به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی های داخل سالن آسیا 2017 انتخاب شد.

بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی، در تاریخ 17 الی 27 سپتامبر سال 2017 برابر با شهریور ماه سال 96 در ترکمنستان برگزار خواهد شد و این برای اولین بار است که 17 کمیته ملی المپیک اقیانوسیه به‌همراه 45 کمیته ملی المپیک کشورهای آسیایی از جمله ایران زیر نظر شورای المپیک آسیا طی رویدادی که در 21 رشته ورزشی برگزار خواهد شد، حضور می‌یابند.

دولت ترکمنستان برای میزبانی از پنجمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی سال 2017 ، یک شهرک جدید المپیک مدرن و مجهز به ارزش بیش از 5 میلیارد دلاری احداث کرد و این شهرک هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

علاوه بر این دولت ترکمنستان یک فرودگاه بین‌المللی جدید در عشق‌آباد به ارزش 2.2 میلیارد دلار نیز برای این بازی‌ها احداث کرد.

انتهای پیام/ز

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان