۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران آغاز می شود
کد خبر: ۲۶۴۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

از ۱۸ فروردین

نهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران آغاز می شود

نهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، چهارمین کنفرانس هوش مصنوعی و ششمین سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۲ فروردین در ۲۵ رشته برگزار خواهد شد.

نهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران آغاز می شود

به گزارش صبح قزوین، ربوکاپ يا جام جهانی ربات‌ها، يک پروژه بين‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی، رباتيک و ديگر زمينه‌های مرتبط است.

فدراسيون جهانی ربوکاپ در تلاش است تا با طرح مسئله‌ای استاندارد که دامنه گستره آن تمامی فن آوری‌ های موجود را به مشارکت و آزمون فرا می‌ خواند به پرورش تحقيقات هوش مصنوعی و ربات‌های هوشمند بپردازد.
ربوکاپ بازی فوتبال را با هدف ايجاد ابتکاراتی برای مسايل اساسی اجتماعی و صنعتی به عنوان محور اصلی تحقيقات خود انتخاب کرد.

هدف نهايی ربوکاپ تشکيل يک تيم کاملا هوشمند از ربات‌های انسان نما است که در سال ۲۰۵۰ برابر تيم قهرمان جام جهانی فوتبال به پيروزی دست يابد.

2-180

برای اين که يک تيم از ربات‌ها در واقع بتوانند فوتبال بازی کنند فن آوری‌های گوناگونی بايد دخيل شوند، از جمله اصول طراحی عامل‌های خودکار، همکاری چند عامله ، استفاده از استراتژی، تحليل و استدلال زمان واقعی، و ترکيب حس‌گر‌ها.

ربوکاپ محلی  برای آزمون يک تيم از ربات‌های هوشمند پرسرعت در محيطی پويا است .
ربوکاپ همچنين چارچوبی را برای تحقيق در جنبه‌های نرم‌افزاری خود فراهم کرده است.

يکي از کاربردهای اصلی فن آوری‌های ربوکاپ جستجو و نجات در زمان وقوع بلايای طبيعی از جمله زلزله در مقياس وسيع است.
ربوکاپ پروژه امداد ربوکاپ را به جهت ارتقای تحقيقات در زمينه مسايل اساسی اجتماعی شروع کرد و از اهداف اصلی آن استفاده مفيد از فن‌آوری برای کاهش خسارات جانی ناشی از وقوع بلايای طبيعی است.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان پیشرو در برگزاری مسابقات ربوکاپ در ایران طرحی را آماده و برای فدراسیون جهانی ربوکاپ ارسال نمود.
این طرح توسط فدراسیون ربوکاپ مورد پذیرش قرار گرفت و بدین صورت اولین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ برگزار گردید.
در این دوره از مسابقات حدود ۱۰۰ تیم در قالب ۷ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

80604003-4103468

در سال جاری نیز نهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۲ فروردین در ۲۵ رشته برگزار خواهد شد.

همچنین چهارمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتیک و ششمین سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ آزاد ایران  در کنار نهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران برگزار خواهد شد.
این کنفرانس و سمپوزیوم موقعیت مناسبی جهت معرفی، بحث و تبادل نظر در موردیافته های جدید علمی در موضوعاتی از جمله رباتیک، هوش مصنوعی، ربات های فوتبالیست، ربات های امدادگر، ربات های خانگی، و ربات های دانش آموزی در ربوکاپ فراهم خواهندآورد.

با توجه به ماهیت میان رشته ای و ارتباطات نزدیک زمینه های علمی این کنفرانس با همدیگر و کاربرد آنها در طیف وسیعی از زمینه های تکنولوژی که بکارگیری آنها در آینده ای نه چندان دور اجتناب ناپذیر است، اهمیت سرمایه گذاری و تلاش در این زمینه ها مشخص می گردد.

خصوصیت تجربی و تعاملی ربوکاپ و ارتباط نزدیک آن با هوش مصنوعی و رباتیک، موقعیتی را با پتانسیل بالا جهت ارایه، یادگیری، و ارزیابی اندیشه ها و روش های جدید فراهم نموده است.

 این زمینه های علمی و عملی می توانند با بکارگیری شیوه های درست برنامه ریزی و آینده نگری به سرعت در جامعه ما بصورت دانش بومی در آمده و مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/7006/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان