۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افتتاح ۱۰۸۱پروژه در هفته دولت / در ۴ سال گذشته تورم دورقمی، تک رقمی شد
کد خبر: ۲۶۳۵۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۱ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین اعلام کرد:

افتتاح ۱۰۸۱پروژه در هفته دولت / در ۴ سال گذشته تورم دورقمی، تک رقمی شد

استاندار قزوین با بیان اینکه تورم دورقمی طی ۴ سال گذشته تک رقمی شده است، بیان کرد: در هفته دولت ۱۰۸۱پروژه در شهر و روستاهای استان با اعتباری بالغ بر ۴۵۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 افتتاح ۱۰۸۱پروژه در هفته دولت / در ۴ سال گذشته تورم دورقمی، تک رقمی شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ فریدون همتی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: دولت دوازدهم دولتی است که هم باید اعتقاد به اصولگرایی و هم اصلاح طلبی و هم اعتدال داشته باشد و ما باید دایما در مسیر اداره کشور با پایبندی به اصول انقلاب در مسیر اصلاح کارها قدم برداریم.

وی با اشاره به حضور تاثیرگذار اصحاب رسانه اذعان کرد: معتقدیم اصحاب رسانه و مدیران باید به این پایبند باشند که در راه کسب رضایت الهی قدم بردارند و همه باید خدای متعال را ناظر به اعمال خود ببینیم.

این مسوول ادامه داد:مدیران و خبرنگاران نباید براساس حب و بغض عمل کنند؛ این عملکرد مشکل شرعی دارد و باید در مسیر منافع عمومی قدم برداریم.

وی بیان کرد:طی چهارساله دولت یازدهم علیرغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی توفیقات خوبی در کشور به دست آمد که از تورم دورقمی به تورم تک رقمی دست پیدا کردیم.
همتی ابراز کرد:باید با اطلاع رسانی صحیح مردم را به آینده نظام امیدوار کرد؛ در یک دوره ای ایران هراسی به حدی رسیده بود که کشوری برای ایجاد قرارداد تجاری پیشقدم نمیشد، اما امروز کشورها برای سرمایه گذاری در کشور استقبال می کنند.

وی اضافه کرد:با وجود ناامنی در کشورهای جهان و منطقه و دشمنی ها برای زمین گیر کردن ایران اسلامی شاهدیم که کشورمان در امنیت کامل به سر میبرد.

استاندار قزوین یادآور شد:در حوزه بیکاری و تولید و اشتغال که دغدغه اصلی کشور است روند اعتماد به سرمایه گذاری نسبت به آینده در استان قابل توجه بود و باید به سمتی پیش برویم که شاهد کاهش نرخ سود بانکی برای حمایت از تولیدکنندگان باشیم.

وی تصریح کرد:نرخ بیکاری با تلاش‌های صورت گرفته در سال ۹۳ به ۱۱.۹ و در سال ۹۴به ۱۱.۷ و سال ۹۵ به ۱۱.۶ و بهار سال ۹۶به ۱۰.۹ رسیدیم که این آمارها از طریق مرکز آمار کشور صادر شده است.

این مسوول عنوان کرد:سال گذشته با حمایت ۱۲۲۸ واحد که با بحران کمبود تقدینگی، مشکلات بازار یا معضل مدیریتی روبرو بودند، که توانستیم با پرداخت بیش از یک هزار و ۳۴۰میلیارد تومان این واحدها را حفظ کنیم.

وی بیان کرد:۲۲هزار شغل جدید در سال گذشته ایجاد شد و ۱۴هزارنفر کد بیمه جدید دریافت کردند.

همتی ابراز کرد:در سال گذشته ۶۷۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی صورت گرفت، در صورتی که پیش از دوره تحریم ها این میزان ۳۰۰ میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: ظرف چهارسال گذشته بیش از ۱۵۰۰ تقاضای احداث داشتیم که نشان دهنده این است که بخش عظیمی از نیروهای فعال اقتصادی به حوزه تولید منتقل شدند.

استاندار قزوین بیان کرد: امسال بنا داریم ۵۰۰ واحد نیمه تکمیل که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند را مورد حمایت قرار دهیم البته برنامه ما ساماندهی ۱۰۰۰واحد است که ۵۰۰واحد از واحدهای نیمه تکمیل است که اگر این هزارواحد راه اندازی شود، حوزه صادرات افزایش می یابد.

وی گفت: پیش‌بینی صادرات امسال یک میلیارد دلار است و ۴۰۱میلیون دلار در بخش سرمایه گذاری خارجی بود که امسال یک میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

این مسوول عنوان کرد: خوشبختانه با دو خودروساز در حال مذاکره هستیم برای ساخت سالانه ۲هزار پژو با همکاری قم و قزوین و آذربایجان شرقی، همچنین با شرکت ماموت برای تولید خودرو مذاکره شده است.

وی ابراز کرد: در بحث گردشگری نیز تمرکز خاصی صورت گرفته است که تعداد گردشگران خارجی از ۳۸۶۲ نفر در سال ۹۲ به ۶۵۴۰ نفر در سال ۹۵ افزایش یافته است.

همتی ادامه داد: امسال پروژه های گردشگری همچون گرمابه صفا، کاروانسرای اردکانی، سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی درحال بهسازی و توسعه است تا افزایش گردشگری برای جذب ارز به استان داسته باشیم.

وی گفت: طی چهارسال گذشته مدیریت آب اولویت اول استان بود که آب شرب و کشاورزی و صنعتی مدنظر است، با اقداماتی چون نصب کنتور بر چاههای مجاز، تغییر الگوی کشت، توسعه سامانه های جدید آبیاری و توسعه کشت گلخانه ای و مقابله با حفر چاههای غیرمجاز زمینه مدیریت آب را فراهم کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: برنامه سال گذشته ما انجام ۲۰ هزار هکتار آبیاری قطره ای بود که تا به امروز تا مرز ۲۰هزار هکتار انجام شده و برای سال جاری برای مدیریت منابع آب تصمیم به آبیاری قطره ای ۵۰هزارهکتار را مدنظر داریم.

وی در پایان گفت: در هفته دولت تعداد ۱۰۸۱پروژه در شهر و روستاهای استان قزوین با اعتباری بالغ بر ۴۵۸ میلیارد تومان با اشتغال ۲هزار نفر و میانگین انجام پروژه ۸ماه افتتاح می شود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان