۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وجود ۲۵ مسجد با قدمت بیش از ۱۰۰ سال در استان
کد خبر: ۲۶۳۴۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۰ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین مطرح کرد

وجود ۲۵ مسجد با قدمت بیش از ۱۰۰ سال در استان

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین با اشاره به تعداد مساجد استان گفت: ۱۳۰۰ مسجد در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲۵ مسجد همچون مسجد النبی و مسجد جامع دارای قدمت بیش از ۱۰۰ سال است.

 وجود ۲۵ مسجد با قدمت بیش از ۱۰۰ سال در استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ همایش استانی "روز جهانی مسجد" ظهر امروز(دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی گونجی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین در این همایش استانی اظهار کرد: امام راحل درباره اهمیت مساجد فرموده است "این مسجدها را برای اسلام سنگر قرار بدهید چراکه در صدر اسلام، از این مسجدها همه چیز بیرون می‌رفت، ما انقلاب کردیم مسجد درست کنیم و برای خدا انقلاب کردیم. جمهوری اسلامی باید همه چیزش اسلامی باشد و این مساجد سنگرهای اسلام است".

وی افزود: ۳۰ مرداد ماه، سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی اولین قبله مسلمین جهان، توسط صهیونیست جنایتکار به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و در همه کشورهای اسلامی گرامی داشته می‌شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین با اشاره به تعداد مساجد استان خاطرنشان کرد: 1300 مسجد در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲۵ مسجد همچون مسجد النبی و مسجد جامع دارای قدمت بیش از ۱۰۰ سال است.

وی عنوان کرد: در شهر قزوین 125 مسجد وجود دارد که در همه این مساجد نماز مغرب اقامه می‌شود همچنین در 115 مسجد اقامه نماز ظهر و 70 مسجد نیز اقامه نماز صبح برپا می‌شود همچنین تعداد مساجد استان که هر در سه نوبت اقامه نماز دایر است؛ 65 مسجد می‌باشد.

گونجی تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش دارد تا با حمایت و پشتیبانی دیگر فعالان مسجد و همکاری ائمه جماعات بتواند مساجد را به سمت مساجد صدر اسلام و خواسته امام راحل سوق دهد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم با حضور حجت‌الاسلام محمد تقی قرائتی رئیس مؤسسه مسجد در حوزه علمیه قم، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استانی از ائمه جماعات برگزیده استان همچنین هیئت امنا و فعالان مساجد برگزیده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان