۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پلمپ تالار پذیرایی در قزوین/عوامل برپايي عروسي مختلط بازداشت شدند
کد خبر: ۲۶۳۴۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۰ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین خبرداد:

پلمپ تالار پذیرایی در قزوین/عوامل برپايي عروسي مختلط بازداشت شدند

دادستان عمومي و انقلاب قزوين با اعلام بازداشت عوامل برپايي عروسي مختلط گفت: باغي كه تحت عنوان تالار اقدام به برگزاری مراسم عروسی مختلط می کرد با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان و با حکم دادستانی پلمپ شد.

پلمپ تالار پذیرایی در قزوین/عوامل برپايي عروسي مختلط بازداشت شدند
حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین بيان داشت: گزارشات مردمي افراد مورد وثوق، نگراني‌هاي منتقل شده از سوي اقشار مختلف مبني بر برگزاري مراسم جشن و عروسي مختلط در محلي كه در قالب تالار فعاليت مي‌كرد، موجب شد تا عوامل انتظامي با دستور قضايي صادره تحقيقات لازم را در اين خصوص انجام دهند.

وي ادامه داد: بررسي‌هاي انجام شده حكايت از آن داشت كه باغي در اطراف قزوين در حوالي جاده الموت بدون مجوز و با نام "تالار" اقدام به برگزاري عروسي مختلط مي‌كند.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين اضافه كرد: در نتيجه دستور قضايي لازم صادر و با حضور مأموران پليس آقا و خانم، در پايان يكي از برنامه‌هاي اين محل فاقد مجوز؛ مالك محل مذكور و صاحب مراسم بازداشت شدند و پيگيري قضايي ساير عوامل مستقيم و غيرمستقيم دخيل در اين برنامه مفسده انگيز از جمله شركاي مالك ادامه دارد.

وي تصريح كرد: قدر مسلم اين است كه برگزاري هرگونه مراسم عمومي بايد آراسته به آداب اسلامي و شئونات ديني باشد از طرفي برپایی مراسم عروسی به صورت مختلط جرم است و بدون تساهل و تسامح با برگزار کنندگان اینگونه مراسم برخورد خواهد شد.

صادقي نياركي خاطرنشان كرد: تالارهای پذیرایی فقط مجاز به برگزاری مراسم به صورت مجزا بوده و برگزاری هر نوع مراسم مختلط ممنوع است که در صورت مشاهده برخورد قانونی به عمل آمده و پروانه کسب متخلفان باطل خواهد شد.

وي افزود: برگزاري برنامه‌هاي اين چنين زيرپا گذاشتن موازين شرعي بوده و از نگاه قانوني نيز جرم محسوب شده و دادستاني بدون اغماض و مماشات با متخلفان برخورد خواهد كرد.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين توضيح داد: برای پیشگیری از تخلفات، نحوه فعالیت تالارها طبق قوانین جاری و شئونات اسلامی و بر اساس شرع و عرف به تالارها و باغ تالارهای فعال در سطح شهر به ویژه تالارها و باغ تالارها حاشیه شهر اعلام شده تا نسبت به رعایت مسائل دینی و شرعی اقدام نمایند.

وي اظهارداشت: كسي كه بستر بيماري و فساد را در جامعه فراهم مي‌كند نبايد انتظار داشته باشد تا با او با مماشات برخورد شود چراكه در نگاهي عميق به ماجرا، مجازات عوامل چنين اقدام زشتي بايد سنگنين تر از حاضران در آن مراسم باشد.

صادقي نياركي تأكيد كرد: خانواده مهمترين و نخستين نهاد اجتماعي است كه شكل دهنده جامعه است از اين رو انتظار مي رود افراد مختلف نسبت سلامت رفتاري، اخلاقي، معنوي و همچنين جسماني اعضاي مختلف خانواده خويش حساسيت و دقت توأمان داشته باشند.

وي عنوان كرد: يكي از تهديدهايي كه از سوي دشمن در خصوص تهاجم فرهنگي مطرح است، تغيير سبك زندگي است؛ نبايد شادي سالم خانواده كه امري ضروري و لازم است بهانه و دستاويزي براي ورود شيوه هاي غلط، غيراخلاقي، زشت، انحرافي و آغشته به رفتارهاي غيرشرعي شود.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين يادآورشد: دادستان نقش مدعي العموم را در جامعه دارد و براي ايفاي اين نقش سلامت جامعه در ابعاد مختلف را با حساسيت دنبال مي‌كنيم، فرزندان ما آينده سازان جامعه و كساني هستند كه در روزگاران بعد در جايگاه‌هاي مختلف بايد تصميم گيري كنند از اين رو نبايد اجازه دهيم انديشه و سلامت آنها در معرض تهديد و خدشه قرار گيرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان