۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۱۴ مرکز غیرمجاز بهداشتی و درمانی در شهرستان آبیک
کد خبر: ۲۶۱۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۹ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس شبکه بهداشت آبیک خبرداد:

فعالیت ۱۴ مرکز غیرمجاز بهداشتی و درمانی در شهرستان آبیک

کارشناس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آبیک گفت: ۱۰ مرکز دندانسازی غیر مجاز، ۳ مرکز حجامت غیر مجاز و یک مرکز ماساژ غیر مجاز در شهرستان آبیک فعالیت دارند.

فعالیت ۱۴ مرکز غیرمجاز بهداشتی و درمانی در شهرستان آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ زهرا جهانشاهلو، کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اظهار کرد: در سال ۹۰ دو مرکز دندانسازی غیرمجاز توسط شبکه بهداشت شناسایی و ۸ نامه برای این دو مرکز غیر مجاز به دادگستری ارسال شد.

وی افزود: ۴۱ گزارش از سال ۹۰ تا سال۹۶ به دادگستری ارسال شده که شامل ۱۰ مرکز دندانساز غیر مجاز، ۳ مرکز حجامت غیر مجاز و یک مرکز ماساژ غیر مجاز در شهرستان آبیک است.

کارشناس شبکه بهداشت آبیک بیان کرد: ۱۰ مورد دادنامه از طرف دادگستری برای شبکه بهداشت و درمان ارسال شده که برای این مراکز ۳ مورد منع تعقیب و مابقی مشمول جریمه نقدی شدند.

جهانشاهلو تصریح کرد: در بازدیدهای که از این مراکز انجام شده وضعیت بهداشتی بسیار نامناسب و غیر بهداشتی بود و تمامی این مراکز در خانه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: شبکه بهداشت بیشتر بازدیدها را در صبح و عصر انجام می‌دهد و افراد متخلف شبانه حتی تا ساعت ۲ _۳نیمه شب فعالیت می‌کنند.

این کارشناس در ادامه اضافه کرد: این افراد متخلف در بازدیدهای که شبکه بهداشت با همکاری اداره اماکن انجام می دهد معمولا در را باز نمیکنند و حتی پاسخ تلفن را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه مراکز غیرمجاز از راه‌های مختلف برای نوبت دهی استفاده می‌کنند، ابراز کرد: این افراد از راه‌های مختلف اعم از تلگرام اقدام به نوبت می‌کنند تا با بازرسین ما روبرو نشوند.

جهانشاهلو با اشاره به مراکز غیر مجاز حجامت عنوان کرد: این مراکز غیر مجاز توسط خانم‌ها اداره می‌شود و در برخورد با بازرسین ادعا میکنند حتی اگر دادگستری احضار و جریمه شوند به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: طبق اظهارت یکی از این افراد متخلف دو فرزند وی دارای بیماری هپاتیت هستند.

این کارشناس با اشاره به بیماری هپاتیت ویروسی تشریح کرد: خطر بیماری هپاتیت افراد را با مراجعه به از این مراکز غیر مجاز تهدید می‌کند، این بیماری از طریق سرنگ آلوده و استفاده از لوازم غیر بهداشتی منتقل می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی مراکز غیر مجاز می‌توانند بیماری‌های ویروسی و دیگر بیماری‌های خطرناک را به مراجعه کنندگان انتقال دهند از مردم خواهشمندیم به این مراکز مراجعه نکنند.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان