۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیانیه جدید عربستان درباره سفارت این کشور در تهران
کد خبر: ۲۵۹۷۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۰ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

العربیه نوشت:

بیانیه جدید عربستان درباره سفارت این کشور در تهران

وزارت خارجه عربستان سعودی بیانیه جدیدی را در خصوص رویدادهای مرتبط با سفارت و کنسولگری این کشور در ایران منتشر کرده است.

بیانیه جدید عربستان درباره سفارت این کشور در تهران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از فارس، وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که مقامات ایران مانع از دسترسی گروه اعزامی این کشور برای انجام تحقیقات درباره رویداد مرتبط با سفارت ریاض در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد شده‌اند.

بنا بر گزارش «العربیه»، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: «مقامات ایران به تاکتیک های غیرصادقانه متوسل شده‌اند. ایران علیرغم توافق اولیه، مانع از ورود تیم عربستان به عنوان بخشی از تحقیقات درباره حملات صورت گرفته علیه سفارت عربستان در تهران و همچنین کنسولگری عربستان در مشهد شده است. قرار بود تا تیم عربستان نیز در کنار تیم ایران به تحقیقات در رابطه با این رویداد بپردازد و فرایندهای مرتبط به صورت مشترک نهایی شود».

این بیانیه می‌افزاید: «این اقدام ایران منعکس کننده سیاست و رفتار این کشور و همچنین عدم احترام به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و نقض تعهدات دیپلماتیکی است که ایران طی بیش از 38 سال گذشته در پیش گرفته است.»

عربستان سعودی گفته است که از سازمان‌های بین‌المللی خواهد خواست تا اقدامات حقوقی لازم برای حفظ حقوق دیپلماتیک این کشور در راستای کنوانسیون روالط دیپلماتیک وین و مفاد مرتبط قانون بین‌المللی صورت گیرد.



انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان