۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تحریم‌های جدید آمریکا حاصل حماقت‌های سیاسی است/ دولت راه خفت و باج دادن قجری را ببندد
کد خبر: ۲۵۹۳۵۱ نویسنده: علیرضا عدالتخواه تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۸ ساعت: ۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

گذری بر مذاکرات برجام؛

تحریم‌های جدید آمریکا حاصل حماقت‌های سیاسی است/ دولت راه خفت و باج دادن قجری را ببندد

مردم از نمایندگان مجلس درخواست دارند همانگونه که در ظرف کمتر از ۲۰ دقیقه ای برجام را تصویب کردند به میدان آمده و با بازنگری در مصوبات خود پاسخ لازم را به دشمن بدهند و اجازه ندهند راه خفت و باج دادن قجری در کشور گشوده شود.

تحریم‌های جدید آمریکا حاصل حماقت‌های سیاسی است/ دولت راه خفت و باج دادن قجری را ببندد
صبح قزوین ؛____ علیرضا عدالتخواه.

نمایندگان مجلس آمریکا روز سه شنبه هفته گذشته با 419 رای موافق در مقابل 3 رای مخالف، تحریم‌های جدیدی علیه کشورهای ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب رساندند.

نمایندگان کنگره آمریکا با ادعای واهی برنامه موشکی ایران، فعالیت‌های بی ثبات سازی و نقض حقوق بشر، برای چندمین بار ایران را تحریم کردند.

در کنگره آمریکا علاوه بر تحریم ایران؛ تحریم‌های جدیدی نیز علیه روسیه، بخاطر دخالت در امور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کره شمالی به خاطر ادامه آزمایش‌های موشکی بالیستیک و توسعه برنامه هسته ای مصوب شده است.

تحریم ایران سه محور دارد؛ نمایندگان کنگره آمریکا معتقدند ایران برنامه موشکی را برخلاف قطعنامه شورای امنیت پیش برده است. براساس قطعنامه شورای امنیت بعد از توافق هسته ای، ایران از آزمایش موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده است.

انتظار عدم تصویب تحریم جدید نسبت به ایران از نمایندگان کنگره آمریکا بیهوده است، اما تیم مذاکره کننده برجام باید چگونگی رویارویی با دشمن در میدان مبارزه ( مذاکره ) را بر اساس آموزه‌های دینی با در نظر گرفتن تجارب سیاسی و بین المللی می‌آموخت که متاسفانه هرگز نیاموخت.

مقام معظم رهبری فرمودند:" آمریکایی‌ها می‌گویند ما تحریم کردیم، ایران مجبور شد بیاید پای میز مذاکره، نه، این‌ طور نیست‌. ما قبلاً هم اعلان کردیم، قبل از این حرف‌ها هم ما گفتیم که‌ نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی که مصلحت بداند، با این شیطان برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره می‌کند؛ معنای این آن نیست که این ملّت مستأصل شده است، ابداً. یکی از برکات همین مذاکرات اخیر این بود که دشمنی آمریکایی‌ها و مسئولین دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا با ایران و ایرانی، با اسلام و مسلمین آشکار شد، برای همه مدلّل شد، همه این را فهمیدند."

اگر واقع بینانه تحلیل و بررسی کنیم، یکی از امتیازات و دستاورد مذاکرات برجام «عهد شکنی دشمن در نزد افکار عمومی جهان » است.

مظلومیت و حقانیت ایران در این معاهده بین المللی بطور کلی ثابت شد و جمهوری اسلامی ایران توانست اهداف خصمانه و زیاده خواه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را برای همه مردم جهان روشن کند.

اولین حماقت آمریکا در تصویب تحریم‌های اخیر این بود که رابطه نیم بندی که مسئولان دولتی ایران در دوران حسن روحانی با آنها ایجاد کرده بودند؛ را بطور کلی خراب کرد.

دومین اشتباه استراتژیکی آمریکایی‌ها این است که فکر می‌کنند با فشار و اعمال تحریم‌های جدید موشکی علیه ایران و برآوردن «مطالبه لابی‌های صهیونیستی، سعودی)، می‌توانند آتش منطقه خاورمیانه را خاموش کنند که این اتفاق هرگز صورت نخواهد گرفت.

زیرا هم زمانی اعمال تحریم علیه سه کشور قدرتمند «ایران، روسیه و کره شمالی » وضعیت بی ثباتی را در منطقه و جهان بیشتر خواهد کرد و رژیم غاصب اسراییل را زودتر به مرحله فروپاشی نزدیک خواهد کرد.

در مقابل حماقت‌های آمریکا مسئولان دولتی هم اشتباهات و غفلت‌های بزرگ زیادی مرتکب شدند که حافظه تاریخی ایران هرگز آنها را از یاد نخواهد برد.

روحانی و تیم مذاکره کننده در اکثر سخنرانی‌های خود مواضع پیروزمندانه و غیرواقع می‌گرفتند و بعضا هم با قسم جلاله که می‌خوردند، دشمن را به شک و تردید می‌انداختند.

با مرور برخی از سخنان « گزاف و غلوآمیز» حسن روحانی که می‌گفتند: «اگر برجام نبود وقوع جنگ حتمی بود/ برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشت/ برجام خورشید تابان است/ برجام را خدا آورده است/ قطعنامه را نمی‌شود روی منقل انداخت و آتش زد/ برخی‌ها می‌گویند به ما گلابی بدهید - برجام سبب سرمایه گذاری عظیم خارجی شده است/ باید مذاکرات باشد تا مشکل آب خوردن مردم هم حل شود و یا ده‌ها مورد از این گفتار رییس جمهور که مصرف داخلی داشت و در مقابل منتقدان داخلی بکار می‌برد سبب سوءبرداشت شد.

همین مواضع ناشیانه و ساده لوحانه برخی دولتمردان سبب شد تا آنها با خوش خیالی به دشمن اعتماد کرده و بدون در نظر گرفتن توصیه‌ها و انجام شروط 9 گانه مقام معظم رهبری، درون قلب راکتور هسته ای اراک را با بتن پر کند که این لکه ننگ تا ابد بر دامن دولت یازدهم خواهند بود.

نظام جمهوری اسلامی ایران بنا به توصیه دین مبین اسلام و فتوای ولی امر مسلمین جهان هرگز بدنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست و در ادامه مسیر تکامل تکنولوژی نیز دستیابی به انرزی صلح آمیز هسته ای را حق مسلم خود می‌داند و برآن پافشاری دارد.

آقای روحانی در زمان اجرای برجام طی نامه ای به رهبر معظم نوشت:
"دولت مصمم است با توجه کامل به رهنمودهای حضرتعالی، اجرای تعهدات طرف مقابل را با دقت و جدیت رصد نموده و با واقع ‌بینی هوشمندانه و به دور از هر گونه خوش‌بینی افراطی، در برابر هر خُلف وعده، اقدام متناسب متقابل به‌عمل آورده و با برنامه‌ریزی دقیق و اصرار بر خواسته‌ها، منافع و نیازهای واقعی کشور، ابتکار عمل در روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پسا تحریم را در اختیار گرفته و هر گونه تلاش دشمنان برای سوء استفاده جهت نفوذ را ناکام گذارد".

حالا مردم ایران و خانواده‌های معظم شهدای هسته ای از دولت درخواست دارند تا آنچه که در نامه خود به رهبری مرقوم نموده عمل کند و به مردم ثابت کند که می‌خواهد دشمن را ناکام بگذارد.

مردم از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست دارند همانگونه که در ظرف کمتر از 20 دقیقه ای برجام را تصویب کردند به میدان آمده و با بازنگری در مصوبات خود پاسخ لازم را به دشمن بدهند و اجازه ندهند راه خفت و باج دادن قجری در کشور گشوده شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان