۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تشکیل ۳۲۸ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در استان
کد خبر: ۲۵۷۰۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۷ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی آموزش و پرورش قزوین:

تشکیل ۳۲۸ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در استان

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تشکیل ۳۲۸ پایگاه اوقات فراغت در استان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی قرار بگیرند.

تشکیل ۳۲۸ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در استان
حجت الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: اوقات فراغت هم تهدید و هم فرصت است و می‌تواند به جای فرصتی ارزشمند برای کسب آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی به تهدیدی برای سلامت اجتماعی دانش‌آموزان تبدیل شود.

وی افزود: اوقات فراغت همواره بستر مناسبی برای بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌هاست و با دقت در زندگی افراد بزرگ و موفق متوجه می‌شویم که از اوقات فراغت خود به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شده و با استفاده از آن به اهداف خود نایل آمدند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین عدم استفاده صحیح از اوقات فراغت می‌تواند بستر بسیاری از ناهنجاری‌ها و اختلالات رفتاری و اخلاقی باشد لذا اوقات فراغت هم می‌تواند یک فرصت مناسب و هم یک تهدید باشد.

وی عنوان کرد: بحث اوقات فراغت عمدتا در فصل تابستان مورد توجه قرار می‌گیرد درحالیکه باید در طی سال به این موضوع توجه داشت و زمانی‌که دانش‌آموزان از برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش فارغ شده و به منزل می‌روند باید دستگاه‌های فرهنگی برای اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشند.

انصاری با بیان اینکه بحث اوقات فراغت در کشور درست مهندسی نشده است، افزود: نبود فضاهای ورزشی و فرهنگی مناسب مطابق با نیاز روز دانش‌آموزان باعث می‌شود که آنها وقت خود را بیهوده در شبکه‌های مجازی تلف کنند.

وی تاکید کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی به عنوان متولی اوقات فراغت دانش‌آموزان، برنامه مناسبی برای این امر اتخاذ کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان عنوان کرد: متاسفانه استان قزوین فاقد اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی متناسب با نیاز و آمار دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: قزوین هنوز دارای موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیست و متاسفانه در حوزه مباحث فرهنگی آنطور که شایسته است در استان کاری انجام نشده است در حالیگه اگر می‌خواهیم نسل انقلابی تربیت کنیم باید بستر و زیرساخت‌های مناسب برای این امر در جامعه فراهم شود.

انصاری خاطرنشان کرد: استان قزوین به ۵ تا ۶ اردوگاه نیاز دارد این در حالی است که استان قزوین فقط دارای ۲ اردوگاه شهید بابایی یانس آباد و شهید رجایی ضیا آباد است که در حال ساخت هستند.

وی در ادامه گفت: ارتقاء کیفی برنامه‌های اوقات فراغت نیازمند همکاری و تعامل همه‌ نهادها و دستگاه‌های مرتبط فرهنگی است.

این مسئول در پایان با اشاره به تشکیل 328 پایگاه اوقات فراغت در استان تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود 42 هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان