۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حفاظت و حراست از اصل نظام برعهده شورای نگهبان است / حجت‌الاسلام‌ قابل باشجاعت برای افشای چهره‌های اهل نیرنگ به میدان آمد
کد خبر: ۲۵۶۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۶ ساعت: ۷:۴۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حفاظت و حراست از اصل نظام برعهده شورای نگهبان است / حجت‌الاسلام‌ قابل باشجاعت برای افشای چهره‌های اهل نیرنگ به میدان آمد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین قابل همواره با صراحت، شجاعت، جدیت و صداقت برای افشای چهره‌های منحوس اهل نیرنگ، تزویر و ریا به میدان آمده‌اند.

حفاظت و حراست از اصل نظام برعهده شورای نگهبان است / حجت‌الاسلام‌ قابل باشجاعت برای افشای چهره‌های اهل نیرنگ به میدان آمد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین عصر روز گذشته(یکشنبه) در دیدار رئیس و جمعی از اعضای شورای نگهبان استان قزوین که به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل شورای نگهبان فواید بسیاری برای انقلاب و نظام اسلامی به همراه داشته است که یکی از مهمترین آن‌ها، تشخیص، تأیید و انطباق قوانین با شرع مقدس است.

وی حفاظت و حراست از قوانین را رسالت دیگر شورای نگهبان برشمرد و تصریح کرد: قوانینی بوده که شورای نگهبان به دلیل عدم انطباق با شرع اسلام، آن‌ها را نپذیرفته و یا اصلاح کرده است، زیرا یکی از جدی‌ترین رسالت‌های شورای نگهبان، حفاظت و حراست از قانون است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تأیید انتخاب شوندگان و اصل انتخابات بار سنگینی بر دوش شورای نگهبان است، گفت: نظارت استصوابی که برخی‌ها تلاش می‌کردند آن را از شورای نگهبان سلب کنند، بسیار حائز اهمیت است، چرا که جلوى هر گونه اشتباه و یا سوء استفاده را می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن اینکه بصیرت و درایت را دو ویژگی مهمی دانست که وجود آن‌ها هیأت‌های نظارت شورای نگهبان را قوی‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد: هیأت‌های شورای نگهبان هر چه نسبت به مسائل سیاسی، نیرنگ‌ها و فتنه‌ها اشراف بیشتری داشته باشند، با قدرت بیشتری کار نظارت را انجام خواهند داد.

وی به انتخابات ریاست جمهوری اخیر اشاره و تأکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری از ناحیه کسانی که شیطنت می‌کردند، اصرار بر این بود که انتخابات ابطال شود و آن‌ها از این موضوع هیچ واهمه‌ای نداشتند و به همین خاطر به راحتی دست به دروغ می‌زدند، خلاف قانون عمل می‌کردند و از فتنه‌گران حمایت می‌کردند.

عابدینی ادامه داد: آن‌ها با این کارها می‌خواستند اسناد و مدارک کافی دست شورای نگهبان بدهند تا اصل انتخابات را باطل اعلام کنند و پس از آن دست به فتنه بزنند. این اصرار با هراس‌انگیزی در میان مردم به خوبی قابل مشاهده بود و اینگونه القا می‌کردند که اگر این جریان رأی نیاورد، جنگ خواهد شد.

امام جمعه قزوین افزود: آن‌ها با تطمیع و تهدید تلاش می‌کردند تا رأی مردم را جمع کنند و از تکمیل پروژه‌های عمرانی در مناطقی که رأی کمتری آوردند، مضایقه کردند و با اینکار خواستند مردم را تنبیه کنند.

وی با بیان اینکه تخلف‌هایی که در انتخابات رخ داد، تخلف‌های مرئی و نامرئی بود، یادآور شد: آن‌ها احساس می‌کردند اگر تقلب کنند و رأی‌ها را جمع کنند به مقصد خود رسیده‌اند اما اگر تقلب‌ها خیلی غلیظ شد و اسناد و مدارک آنقدر گویایی پیدا کرد که انتخابات باطل شود، بیشتر به مقصود خود رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: آن‌ها تلاش می‌کردند تا پازل فتنه 88 را تکمیل کنند و همان ستاد فرماندهی فتنه 88 را در اختیار گرفتند و به نام آن‌ها از همه کسانی که باید رأی می‌گرفتند، گرفتند و در همین راستا خیلی‌ها را هم فریب دادند.

عابدینی با تأکید بر اینکه حفاظت و حراست از اصل نظام، اصل دین، اصل اقامه نماز بر عهده شورای نگهبان است، عنوان کرد: امانت‌ها باید به اهلش سپرده شود و نباید به فتنه‌گران و کسانی که از طریق تطمیع، تهدید و تزویر در عرصه‌ها ورود پیدا می‌کنند، میدان داد.

وی ابراز کرد: اگر امانت‌ها در هر عرصه‌ای در دست غیر اهل قرار گرفت، باید با صبوری، متانت و دقت کاری کرد که امانت‌ها آسیب نبیند و در نهایت نجات پیدا کند.

امام جمعه قزوین کشف خلاء‌های قانونی و ارائه شفاف آن به مراجع ذی‌صلاح را یکی دیگر از رسالت‌های امروز شورای نگهبان برشمرد و اظهار کرد: نباید از فضاهای جدید، نظیر فضای مجازی که تحولی در دنیا به وجود آورده و می‌تواند در سرنوشت ملت‌ها دخیل باشد، غافل بمانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به خدمات رئیس و اعضای شورای نگهبان اشاره و با تشکر از تلاش‌هایی که در عرصه‌های مختلف از سوی شورای نگهبان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین قابل همواره با صراحت، شجاعت، جدیت و صداقت برای افشای چهره‌های منحوس اهل نیرنگ، تزویر و ریا به میدان آمده‌اند و اگر همه مدعیان دین، مردانه در میدان بودند و دین‌داری می‌کردند امروز شاهد عزت بیشتر نظام اسلامی بودیم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قابل، رئیس دفتر شورای نگهبان گزارشی از برنامه‌های انجام شده از سوی شورای نگهبان در ایام انتخابات، رسالت‌ها و وظایف این نهاد ارائه کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان