۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اجرایی‌شدن مصوبات بنیاد عفاف‌وحجاب در سازمان‌ها/ نباید نگاه سیاسی و حزبی به حجاب داشت
کد خبر: ۲۵۶۷۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

در دیدار بنیاد عفاف و حجاب با زرآبادی تاکید شد؛

اجرایی‌شدن مصوبات بنیاد عفاف‌وحجاب در سازمان‌ها/ نباید نگاه سیاسی و حزبی به حجاب داشت

در دیدار بنیاد عفاف و حجاب با زرآبادی مطرح شد که درخواست بنیاد عفاف و حجاب این است که سازمان‌های فرهنگی با بنیاد عفاف همکاری کرده و طرح‌های مصوب شده را اجرایی کند؛ چرا که هدف ما کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی جامعه است.

اجرایی‌شدن مصوبات بنیاد عفاف‌وحجاب در سازمان‌ها/ نباید نگاه سیاسی و حزبی به حجاب داشت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اعضای هیئت مدیره بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین صبح امروز(یکشنبه) با سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در این دیدار ابراز کرد: بسیاری از موضوعات در کشور ما سیاسی نیستند اما در نهایت سیاسی می‌شوند؛ به دلیل اینکه جناح‌های مختلف حاضر به همکاری در کنار یکدیگر نمی‌شوند.

وی گفت: با توجه به فرآیند‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد، اگر عفاف و حجاب تنها به صورت ظاهری باشد واقعا ظلم است؛ چراکه نباید تنها به بعد ظاهری حجاب و عفاف پرداخت.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مسیر تقویت بنیان حجاب و عفاف باید نگاه ویژه ای به حجاب درونی و باطنی داشت تا بتوان در مواجهه با گناه و فساد، از عقاید و ایمان راسخ درونی بالایی برخوردار باشیم.

وی اضافه کرد: امروز فعالان حوزه حجاب و عفاف باید تاکید بیشتری به این بخش داشته باشند؛ که متاسفانه امروز جای خالی این موضوع در جامعه مشهود است.

زرآبادی ابراز کرد: اگر چند سال زودتر پوشش‌های اسلامی به صورت جذاب طراحی می‌شدند، قطعا شاهد جذب بیشتری در این زمینه بودیم.

وی اذعان کرد: ما خیلی دیر به ارائه انواع پوشش‌های اسلامی پرداختیم و این مسئله باعث شد تا بسیاری را نیروهای جوان خود را بی انگیزه و سرخورده کنیم؛ البته بخشی از این سرخوردگی نسبت به حجاب به نوع برخورد ما با مقوله حجاب و عفاف مربوط می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: نباید نگاه سیاسی، حزبی و گروهی به حجاب داشت؛ بسیاری از افراد با علاقه پوشش اسلامی را انتخاب می‌کنند چرا که پوششی اسلامی از کودکی در ذهن آنها به عنوان یک نوع پوشش خوشایند شکل ‌گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با تاکید بر مسائل فرهنگی نه با رفتارهای سلیقه ای و نمایشی در حوزه عفاف و حجاب به حالت پایدار رسیده و بعد از آن به مرحله جذب برسیم؛ از این رو بهترین راه داشتن تعریفی درست از حجاب و القای حس خوشایندی است که از حجاب به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: نباید رفتار ما به گونه‌ای باشد که حجاب یعنی محدودیت و گوشه گیری؛ بلکه ماهیت حجاب یعنی داشتن حس آرامش، سرزندگی و نشاط، اگر ما در این مسیر حرکت کنیم کار عملیاتی در حوزه عفاف و حجاب انجام داده ایم.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به تاسیس بیمارستان تخصصی زنان بیان کرد: طرح بیمارستان تخصصی زنان در سفر ریاست جمهوری مطرح شد؛ اما به دلیل وجود پروژه‌های نیمه کاره این موضوع در اولویت قرار نگرفت، البته پیگیری‌هایی در خصوص تسریع در انجام این پروژه صورت گرفته است.

وی با اشاره به سند 2030 بیان کرد: براساس اطلاعاتی که موجود است این سند لغو شده است و تا قبل از اینکه موضوعی به دستگاه‌ها ابلاغ نشود؛ هیچ دستگاهی دستوری را اجرا نمی‌کند و از زمان ابلاغ تا اجرا مدت زمان زیادی صرف اجرای دستور خواهد شد.

زرآبادی بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که تمام آسیب‌های اجتماعی مربوط به سند 2030نیست و با اجرا شدن آن این مشکلات ایجاد نشده‌اند؛ بلکه عدم برنامه ریزی لازم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی عامل وقوع مشکلات در این حوزه ها شده اند.

در ادامه این دیدار فاطمه محمدبیگی دبیر بنیاد عفاف و حجاب بیان کرد: موضوع حجاب باید از سیاست جدا شود و اکنون با توجه به فضای جامعه نیاز به انجام اقداماتی است تا قشر نیمه محجبه جامعه به رعایت حجاب بازگردند و ما باید در این مسیر معتدل حرکت کنیم.

وی ابراز کرد: در یک سال و نیم گذشته به حجاب به عنوان موضوعی سیاسی نگاه شده است؛ اما حجاب فراتر از این است که آن را بازیچه مسائل سیاسی کنیم؛ لذا ما خواستار این هستیم که مسئولان به حجاب به عنوان موضوعی سیاسی نگاه نکنند و با ما همکاری کنند.

این مسئول اذعان کرد: بنیاد عفاف در اسفندماه سال 94در قزوین تشکیل شد که هجدهمین بنیاد استانی عفاف و حجاب در کشور بود.

وی بیان کرد: در یک سال و نیم گذشته استان قزوین در میان 20 استانی که نمایندگی بنیاد عفاف را داشتند بعد از استان خراسان رضوی از سال 95 تا اوایل سال 96از نظر فعالیت‌های مردمی، گروهی و همکاری نهادهای مختلف به منظور تشویق مردم به حفظ حجاب استان برتر بود؛ که با توجه به این موضوع قزوین شهری مذهبی و عفاف و حجاب خیز است.

این مسئول با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی در سال گذشته در استان گفت: نمایشگاه مد و لباس اسلامی استان قزوین، به همراه چندین طرح از طراحان قزوینی سال گذشته در کشور رتبه برتر کسب کردند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: در 21 تیرماه سال گذشته جشنواره حافظان آفتاب و گردهمایی ده‌ها هزار نفری با همکاری نهادهای مختلف در پارک الغدیر برگزار شد؛ که بنیاد عفاف و حجاب نقش هماهنگی و پشتیبانی از نهادهای برگزار کننده را برعهده داشت.

وی با اشاره به سیاست‌های بنیاد عفاف و حجاب اظهار کرد: تاکنون سه شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب در قزوین تشکیل شده و رییس شورای برنامه ریزی عفاف و حجاب آیت الله عابدینی است.

محمدبیگی ادامه داد: مدیران 26 سازمان عضو شورای برنامه ریزی عفاف و حجاب هستد و هر 6ماه یک جلسه در شورای برنامه ریزی تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته پیش نویس یک برنامه راهبردی در شورای شهر تصویب و 360 میلیون تومان بودجه برای فعالیت‌های بنیاد عفاف و حجاب قرار داده شد؛ که این بودجه در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قرار گرفت تا بنیاد عفاف و حجاب در ارتباط با سازمان‎های مختلف این بودجه را صرف امور کند.

این مسئول ابراز کرد: درخواست ما این است که سازمان‌های فرهنگی با بنیاد عفاف همکاری کرده و طرح‌های مصوب شده را اجرایی کند؛ چرا که هدف ما کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی جامعه است.

همچنین در ادامه این نشست محسن حق شناس با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در آموزه‌های دین اسلام اذعان کرد: موضوع حجاب، موضوعی مشترک و جدی بین همه فرق سیاسی است و در استان ما سردمداران سیاسی از هر جناحی به همراه خانواده خود به حجاب و عفاف اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: تشویق مردم به رعایت عفاف و حجاب موضوعی است که باید به صورت جدی در دستور کار بسیاری از نهادها قرار بگیرد و با تاسیس بنیاد عفاف و حجاب در قزوین فعالیت‌هایی که درجهت تشویق مردم به رعایت عفاف و حجاب صورت می‌گرفت، تمرکز بیشتری پیدا کرده است.

حق شناس اظهار کرد: آیات قران مردان را مورد خطاب به موضوع حجاب قرار داده است و در تشویق مردم به رعایت عفاف و حجاب باید به این موضوع هم توجه شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان