۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اردوهای آموزشی و تفریحی در امامزادگان قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۵۶۶۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

در قالب اجرای طرح نشاط معنوی؛

اردوهای آموزشی و تفریحی در امامزادگان قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در طرح نشاط معنوی سال جاری برخی از امامزاده‌ها را به عنوان پایلوت اردوهای آموزشی و تفریحی قرار داده‌ که این اقدام برای نخستین بار انجام می‌شود.

اردوهای آموزشی و تفریحی در امامزادگان قزوین برگزار می‌شود
حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار داشت: باتوجه به فرا رسیدن ایام تابستان، برنامه‌های ویژه‌ای از جمله طرح نشاط معنوی در این ایام توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طی سال جاری دنبال می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح نشاط معنوی برای ششمین سال متوالی که ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان و خردسالان بوده، در 20 امامزادگان شاخص و بقاع سطح یک در سراسر استان قزوین آغاز شده است که این طرح در 13 امامزاده سطح یک شهرستان آبیک و قزوین، سه امامزاده شهرستان تاکستان و بویین‌زهرا و یک امامزاده در شهرستان البرز اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ضمن تبیین مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی ادامه داد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این طرح، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در سطح امامزادگان و آشنایی بیش از پیش آن‌ها با این امامزادگان است؛ در این طرح از ظرفیت‌های مبلغانی که از استان قم اعزام می‌شوند در قالب خیمه‌های معرفت استفاده می‌کنیم تا خدمات لازم از جمله مشاوره خانواده و کودک ارائه شود.

برگزاری کلاس‌های هنری، آموزشی و ورزشی
وی گفت: طرح نشاط معنوی از 17 تیر ماه سال جاری در استان قزوین به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده است و تا 26 مرداد ماه ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: از برنامه‌هایی که در طرح نشاط معنوی دنبال می‌شود شامل برگزاری کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن کریم، ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، برگزاری کلاس‌های هنری، آموزشی، ورزشی، درسی و برنامه‌های انس با قرآن کریم، برپایی اردوهای فرهنگی و تفریحی و تجلیل از دانش‌آموزان است.

عادل یادآور شد: در طرح نشاط معنوی سال جاری برخی از امامزاده‌ها را به عنوان پایلوت اردوهای آموزشی و تفریحی قرار داده‌ که این اقدام برای نخستین بار انجام می‌شود و در این زمینه سعی کرده‌ایم با ارگان‌های مختلف فرهنگی هم همکاری داشته و اردوهای یک روزه را در امامزاده‌هایی که فضای استراحتگاهی مناسبی دارد، برگزار کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به میزان استقبال جامعه هدف از طرح نشاط معنوی پرداخت و گفت: در سال گذشته بالغ بر سه هزار و 800 نفر در بخش آقایان و بانوان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی که در 20 امامزاده برگزار شد، حضور داشته و از این طرح استقبال مناسبی داشتند.

وی عنوان کرد: در مقطع ابتدایی بخش بانوان و در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان استقبال مناسبی از طرح نشاط معنوی طی سال گذشته صورت گرفت و امیدواریم از آغاز ثبت‌نام این طرح، همچون سال گذشته استقبال مناسبی از سوی مخاطبان صورت گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان