۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین توطئه آمریکایی-اسرائیلی در منطقه با آزادسازی موصل شکست خورد
کد خبر: ۲۵۶۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۴ ساعت: ۹:۲۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل بین الملل:

توطئه آمریکایی-اسرائیلی در منطقه با آزادسازی موصل شکست خورد

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: امروز باید گفت یک طرح بین المللی و منطقه ای در عراق شکست خورد که بر مبنای سیطره بر منطقه طراحی شده بود و به بهانه حضور داعش ائتلاف‌های بین المللی با حضور آمریکا شکل گرفت که در مقابله با داعش حضور نداشتند.

توطئه آمریکایی-اسرائیلی در منطقه با آزادسازی موصل شکست خورد
سعدالله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ درباره آزادسازی شهر موصل عراق اظهار کرد: موصل یکی از مواضع مهم داعش در منطقه بود و طبق اعلام ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه تروریستی قرار بود برقراری خلافت بزرگ داعش از شهر موصل در منطقه تجهیز شود.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته کشور عراق به کانونی برای حضور نیروهای داعشی از کشورهای مختلف تبدیل شده بود.

کارشناس مسائل بین الملل اذعان کرد: برخلاف تصور داعش که گمان می‌کرد با زور اسلحه و کشتار مسلمانان می‌تواند امپراطوری بزرگ را در کشور تاریخی عراق ایجاد کند؛ حدود 37 ماه پس از اشغال موصل و بخش‌های دیگری از عراق، امروز شاهد فروپاشی کامل داعش در این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: امروز نه فقط شهر موصل آزاد شده است؛ بلکه تئوری خلافت گری داعشی‌ها مبنی بر فتنه گری قومیتی که در این منطقه دنبال می‌کردند به شکست منجر شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آزادسازی موصل نه تنها برای عراقی‌ها شیرین است بلکه برای همه کشورهایی که در معرض این فتنه گری داعشی‌ها بودند، شیرین است به خصوص برای کشورهایی که نقش اساسی در شکست داعش داشتند.

وی عنوان کرد: اگر کمک‌ها و فرماندهی نیروهای ایرانی در مقابله با داعش نبود این پیروزی امروز حاصل نمی‌شد؛ با این پیروزی داعش که یک پروژه بین المللی و منطقه ای بود با شکست مواجه شد.

زارعی یادآور شد: داعش یک ماجرای صرفا داخلی در کشور عراق نبود که یک گروهی در دورن یک ملتی شکل بگیرد و در مدت کوتاهی بیش از 50 درصد این کشور را در دست بگیرد.

وی اضافه کرد: به طور یقین بدون کمک‌های اطلاعاتی سرویس‌هاس جاسوسی آمریکایی و منطقه ای و کمک‌های مالی این گروه تروریستی کاری از پیش نمی‌برد.

این کارشناس بین الملل ابراز کرد: امروز باید گفت یک طرح بین المللی و منطقه ای در عراق شکست خورد که بر مبنای سیطره بر منطقه طراحی شده بود و به بهانه حضور داعش ائتلاف‌های بین المللی با حضور آمریکا شکل گرفت که در مقابله با داعش حضور جدی نداشتند.

وی در پایان گفت: با آزادسازی موصل فقط داعش شکست نخورد بلکه طرح آمریکایی-اسرائیلی در منطقه با شکست مواجه شد؛ البته با این پیروزی توطئه بین المللی- منطقه ای به پایان نمی‌رسد و امروز برخی از کشورهای منطقه ای صحبت از اعزام نیروهای بیشتر به سوریه می‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان