۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کشف ۸۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان/ ۱۳۲ سایت غیرمجاز شناسایی شد
کد خبر: ۲۵۶۰۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۱ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی قزوین اعلام کرد:

کشف ۸۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان/ ۱۳۲ سایت غیرمجاز شناسایی شد

فرماندهی انتظامی استان قزوین از شناسایی ۱۳۲ سایت غیرمجاز خبرداد و بیان کرد: ۸۱میلیارد و ۲۲۳میلیون ریال کالای قاچاق طی سه ماه ابتدایی سال کشف داشتیم که در همین ارتباط ۲۳۹ پرونده تشکیل شد.

کشف ۸۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان/ ۱۳۲ سایت غیرمجاز شناسایی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سردار مهدی محمودی فرماندهی انتظامی استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر این فرماندهی اظهار کرد: طی سه ماه ابتدایی سال سهم کشفیات در سرقت‌های مهم در استان ۴۸ درصد و سرقت‌های خرد ۵۲ درصد بود.

وی در ادامه افزود: در بین سرقت‌ها به ترتیب فراوانی، سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو، سرقت اتومبیل و منزل و موتورسیکلت است که در همه موارد به نسبت مشابه سال گذشته کاهش جرایم داشتیم.

این مسئول بیان کرد: طی سه ماه ابتدایی سال با افزایش سرقت خودرو روبرو بودیم که علت آن به واسطه حضور یک باند بزرگ سرقت در استان بود؛ این باند طی ۲۰ روز گذشته شناسایی شد و در مجموع حوزه سرقت شش درصد کاهش انواع جرایم را داشتیم.

وی ابراز کرد: در حوزه تصادفات جاده ای و درون شهری با توجه به اینکه قزوین بیشترین محورهای تردد در کشور را داراست با فرهنگ سازی لازم آمار خسارت‌ها کاهش یافت و طی سه ماهه ابتدایی سال شاهد کاهش ۳۶ درصد فوتی، کاهش ۳۱کاهش تصادفات جرحی و در مجموع ۱۹ درصد کاهش تصادفات بودیم.

افزایش 142 درصدی قاچاق سوخت در قزوین

محمودی اضافه کرد: در تعطیلات عیدفطر با موج سفرها روبرو بودیم و حجم ترافیک سنگین بود که با حضور همکاران انتظامی و نیروهای امدادی شاهد کمترین تصادفات در استان بودیم.

وی با اشاره به حوزه مواد مخدر عنوان کرد: در این حوزه شاهد دستگیری سلاطین عرضه کوکائین در قزوین و متلاشی شدن باند آنها بودیم که این افراد زمانی که از ترکیه وارد کشور شدند، مورد رصد قرار گرفته و در حین انتقال به تهران شناسایی و در استان دستگیر شدند و در همین ارتباط افزایش ۷۵ درصدی انهدام باندهای مواد مخدر در استان را شاهد بودیم.

فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: در حوزه کالای قاچاق که طرح ضربتی از شب گذشته(سه شنبه) برای مقابله با عرضه سوخت خارج از چرخه توزیع شروع شده و به مدت ۴۸ ساعت ادامه دارد.

وی اذعان کرد: طی سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۲ درصد افزایش کشف سوخت داشتیم؛ همچنین دو روز گذشته کانتینری که مسئول باربری آرد به کشور عراق بود اقدام به تغییر مسیر به سمت تهران کرده بود که با اقدام صورت گرفته مشخص شد بار قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را حمل می‌کرد که دستگیر شد.

محمودی یادآور شد: 81میلیارد و ۲۲۳میلیون ریال کالای قاچاق طی سه ماه ابتدایی سال کشف داشتیم که در همین ارتباط ۲۳۹ پرونده تشکیل شد و پرونده‌هایی که بالای ۱۰۰ میلیون تومان بود ۷۰۰ درصد افزایش داشت و ۱۲۷ دستگاه خودرو توقیف شد که شاهد ۱۱ درصدی این موضوع بودیم.

شناسایی باند بزرگ زمین خواری در قزوین
وی تصریح کرد: در حوزه پلیس فتا ۱۳۲ سایت غیرمجاز شناسایی شد که فعالیت غیرقانونی داشتند و مواردی چون فروش فیلترشکن، آموزش هک کردن، فروش داروهای غیرمجاز و موتورسکیلت‌های غیرمجاز و فال گیری درآمدهای غیرمشروع از جمله این جرایم بود.

این مسئول انتظامی با اشاره به شناسایی باند بزرگ زمین خواری در قزوین عنوان کرد: پرونده این کلاهبرداری در بهمن ماه سال ۹۵ مفتوح شد و ۲۰ نفر در این حوزه دستگیر شدند.

وی افزود: تعدادی از متهمان پرونده زمین خواری در یک سازمان دولتی حضور داشتند که با سوءاستفاده از جایگاه شغلی خود اقدام به تهیه سند مجهول کرده و املاک دولتی را با قیمت پایین به فروش می‌رساندند.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا این افراد را که اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند که در نهایت منجر به صدور حکم قضایی برای این متهمان شد.

وی در ادامه با اشاره به شهدای نیروی انتظامی گفت: شهید رمزی در منطقه پیرانشهر در مبارزه با گروهک ضدانقلاب به شهادت رسید و این موضوع نشان می‌دهد باب شهادت باز بوده و این فضا عامل حفظ امنیت شده است.

محمودی در پایان تاکید کرد: پلیس به عنوان پرچم دار نظم و امنیت در حال فعالیت است و مردم باید از حضور امنیت در جامعه آسوده خاطر باشند و در این حوزه با ما مشارکت کنند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان