۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جمع‌آوری زکات فطریه در ۴۹۵ پایگاه بهزیستی قزوین
کد خبر: ۲۵۳۱۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۴ ساعت: ۱۲:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد:

جمع‌آوری زکات فطریه در ۴۹۵ پایگاه بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از جمع‌آوری زکات فطریه در ۴۹۵ پایگاه بهزیستی خبر داد و گفت: ۱۷۴ مددجو، پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی و حدود ۵ هزار مددجوی در شرایط خاص نیز نیازمند دریافت کمک خیرین استان هستند.

جمع‌آوری زکات فطریه در ۴۹۵ پایگاه بهزیستی قزوین
علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  از آمادگی 495 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در استان خبر داد و گفت: 450 صندوق در پایگاه‌های سطح استان در روز عید فطر مستقر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد: همشهریان روزه‌دار استان می‌توانند به‌صورت غیرحضوری از طریق شماره‌گیری #1400009*4*733* نسبت به پرداخت زکات فطره خود با تلفن همراه اقدام کنند.

وارثی بیان کرد: این سامانه تنها به پرداخت فطریه اختصاص ندارد، بلکه مردم نیکوکار نیز در تمامی ایام و ساعات می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای اقشار نیازمند و تحت پوشش بهزیستی از این طریق پرداخت کنند.

5 هزار مددجوی در شرایط خاص نیازمند دریافت کمک خیرین هستند
وی خاطرنشان کرد: وجوهات جمع‌آوری شده در کمترین زمان ممکن بین جامعه هدف شامل کودکان بی‌سرپرست، خانواده‌های نیازمند و معلولان بی‌بضاعت، سالمندان نیازمند، زنان سرپرست خانوار و دیگر اقشار نیازمند توزیع می‌شود.  

به گفته وارثی، مردم استان سال گذشته832 میلیون ریال زکات فطریه به سازمان بهزیستی پرداخت کردند که این مبلغ در راستای احداث مسکن، ازدواج و تهیه جهیزیه برای معلولان و مددجویان نیازمند، تعمیر و تجهیز منازل، اشتغال و درمان مددجویان و تهیه مواد غذایی مورد نیاز خانواده‌های نیازمند این استان هزینه شد. 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه بیش از 150 هزار خانوار،  تحت پوشش بهزیستی استان است،  اظهار کرد: 174 مددجو پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی و حدود 5 هزار مددجوی در شرایط خاص نیازمند دریافت کمک خیرین استان هستند.

وی این نیاز ها را به ترتیب اولویت هزینه‌های درمان، معیشت، اشتغال، جهیزیه و مسکن عنوان کرد و افزود: برای رفع کامل مشکل مادی این افراد مبلغی بالغ بر 43 میلیارد ریال نیازمند هستیم که امیدواریم با کمک خیرین استان در عید سعید فطر این نیاز مرتفع شود که این امر مستلزم مشارکت‌های مادی و معنوی، اجتماعی و فرهنگی آحاد جامعه می‌باشد.

وارثی اضافه کرد: علاوه‌ بر پایگاه‌ها، ادارات و مجتمع‌های بهزیستی، شماره حساب 250492134532281 نزد بانک توسعه تعاون به نام هدایای خاص بهزیستی و شماره حساب کارت مجازی 5029081015702620 برای واریز زکات فطریه مردم روزه‌دار استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اذعان کرد: به منظور دریافت فطریه و کفارات روز‌داران 1500 پاکت‌ مخصوص توسط همکاران این نهاد توزیع شده که امیدواریم مردم شریف استان، زکات فطره خود را در داخل این پاکت‌ها قرار داده و با قید رقم و نوع وجوه به پایگاه‌های این نهاد تحویل دهند تا در اولین فرصت به دست محرومین و نیازمندان واقعی برسد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان